خبرگزاری کار ایران

جشنواره موسیقی نواحی خلیج فارس در خراسان

کد خبر : ۶۴۷۶۷

نخستین جشنواره موسیقی نواحی خلیج فارس به میزبانی استان خراسان شمالی هشتم اردیبهشت در دو بخش «گروه نوازی» و «تک نوازی» برگزار می‌شود.

ایلنا: نخستین جشنواره موسیقی نواحی خلیج فارس از جمله جشنواره‌های موضوعی جشنواره بین‌المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس محسوب می‌شود. این جشنواره به میزبانی استان خراسان شمالی هشتم اردیبهشت در دو بخش «گروه نوازی» و «تک نوازی» برگزار می‌شود.
به گزارش ایلنا به نقل از ستاد اطلاع رسانی سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس، حسین ثابت‌قدم وحید، دبیر جشنواره موسیقی نواحی خلیج فارس در این باره اظهار کرد: از زمان اعلام فراخوان این جشنواره (اسفند ماه) تاکنون ۱۷ گروه از سراسر کشور برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی ادامه داد: تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره موسیقی حماسی به دلیل فرصت اندکی که وجود داشت، ناچیز است اما خوشبختانه این آثار کاملا با مضامین جشنواره هماهنگ هستند و از کیفیت بالایی برخوردارند.
دبیر جشنواره موسیقی نواحی خلیج فارس افزود: شناساندن ظرفیت موسیقی نواحی سراسر کشور، استفاده از ظرفیت موسیقی نواحی در خلق آثار حماسی با موضوع خلیج فارس و همچنین پاسداشت هنر موسیقی نواحی از جمله اهداف برپایی این جشنواره محسوب می‌شوند.
ثابت‌قدم وحید عنوان کرد: با توجه به اینکه جشنواره بین‌المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس جشنواره ارزنده‌ای است، می‌تواند در تولید آثار فاخر و بزرگداشت مفاخر ارزشمند تاثیر بسزایی داشته باشد. اما لازم است تا با اعلام هر چه زود‌تر فراخوان، زمینه برای شرکت تعداد بیشتر هنرمندان سراسر کشور و ارایه آثار کیفی‌تر فراهم شود.
وی در پایان گفت: اختتامیه جشنواره موسیقی نواحی خلیج فارس هشتم اردیبهشت در مجتمع فرهنگی – هنری گلشن بجنورد با حضور مسوولان استانی و جمعی از هنرمندان ساعت ۲۰ برگزار می‌شود. در این آیین دو نفر (سرپرست گروه برگزیده و هنرمند بخش تک نوازی) برای اعزام به مراسم اختتامیه سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس معرفی می‌شوند.
سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری خلیج فارس اول تا دهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ در سراسر کشور و مراسم پایانی در استان هرمزگان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز