خبرگزاری کار ایران

نوربخش در نشست خبری جشن خانه موسیقی مطرح كرد:

برگزاری جلسات شورای عالی با حضور استاد شجریان

asdasd

جشن خانه موسیقی 17 مهرماه از ساعت 19 در سالن همایش برج میلاد با حضور هنرمندان عرصه موسیقی برگزار خواهد شد.

ایلنا: نشست خبری سیزدهمین جشن خانه موسیقی صبح امروز (4مهرماه) با حضور حمید نوربخش برگزار و طی آن برنامه های این مراسم که قرار است 17 مهرماه از ساعت 19 در سالن همایش برج میلاد برگزار شود اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا. نوربخش دبیر این جشنواره ضمن بیان این مطلب که خالی نبودن سالن‌های مناسب جهت برگزاری این مراسم باعث شد تا نتوانیم همچون سالهای گذشته مراسم را در چند شب برگزار کنیمۀ افزود: روال امسال جشن موسیقی نیز همچون سال‌های گذشته است و تعدادی اجراهای کلاسیک، سنتی و ایرانی و موسیقی نواحی را در بر می‌گیرد، همچنین به مناسبت روز جهانی کودک یک اجرا توسط دو نوجوان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امسال برای اولین‌بار در جشن خانه موسیقی اجرای موسیقی پاپ نیز تدارک دیده شده است که به جذابیت‌های برنامه خواهد افزود. در ادامه نیز در بخش تقدیرها همچون سالهای گذشته از پیشکسوتان صدابردار، ساز ساز و آهنگساز خواننده تقدیر به عمل می‌آید،‌البته از تعدادی بانوان پیشکسوت در حوزه موسیقی نیز تجلیل می‌شود.

نوربخش اضافه کرد: همانطور که قبلا اعلام شده معرفی آلبوم برگزیده و کتاب برگزیده به صورت دوسالانه درآمد که سال گذشته آلبوم برگزیده را انتخاب و معرفی کردیم و امسال کتاب برگزیده که در سه بخش تالیف، ترجمه وتحقیق برگزیده شده است را منتشر و معرفی می‌کنیم.

دبیر جشن خانه موسیقی ضمن بیان این مطلب که هنوز برگزیدگان و شایستگان تقدیر به طور کامل انتخاب نشده‌اند، در خصوص شیوه انتخاب افرادبرای تجلیل، گفت: طبیعتا وقتی به حوزه‌ای مانند حوزه موسیقی می‌رویم در ابتدا می‌بایست تقدیر را از پیشکسوتان شروع کنیم نه از جوانترها که در حال حاضر نیز مشغول به کار هستند. اما این بدان معنا نیست که غیر پیشکسوتان را نادیده گرفته باشیم.

نوربخش در بخش دیگری از این نشست ضمن اشاره به چالش‌های موسیقی و مطالبات جامعه هنری و انعکاس آنها در بیانیه روز جشن موسیقی، افزود: بودجه و گردش مالی خانه موسیقی حتی از یک سوپرمارکت کمتر است در صورتی که اگر یک بخش دولتی قرار بود چنین برنامه‌ای را به اجرا بگذارد کمتر از چند میلیارد تومان هزینه نمی‌کرد.

وی در پایان ضمن تایید خبر بازگشت استاد محمدرضا شجریان به کشور در خصوص نحوه حضور ایشان، گفت: ایشان رییس شورای عالی خانه موسیقی هستند و می‌بایست جلسات این شورا با حضور ایشان برگزار شود اما باید ببینیم کی و چگونه از حضورشان برخوردار خواهیم شد.

لازم به ذکر است در بخش معرفی کتاب برگزیده موسیقی مجموعا در سه بخش پژهش، تالیف و ترجمه 115 عنوان کتاب به دبیرخانه ارسال شده است،‌ همچنین داوران این بخش عبارت بودند از کمال پورتراب، محمدرضا فیاض، هومن اسعدی.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز