خبرگزاری کار ایران

بانگ سرنای وحدت در شیراز طنین‌انداز می‌شود

کد خبر : ۶۶۹۳۷

جمع آوری آیین‌ها، موسیقی‌ها و رسوم شادمانی مناطق و نواحی ایران به خصوص آشنایی نسل جوان با ارزش‌های فرهنگی و میراث اصیل موسیقی ایران از اهداف جشنواره سرنای وحدت عنوان شده است.

ایلنا: رییس حوزه هنری استان فارس خبر از برگزاری جشنواره موسیقی «سرنای وحدت» با حضور گروههای مختلف موسیقی از سراسر کشور داد.
به گزارش ایلنا به نقل از حوزه هنری، علیرضا پرورش(رییس حوزه هنری استان فارس) درباره جشنواره سراسری موسیقی نواحی ایران با عنوان «سرنای وحدت» گفت: این جشنواره به صورت غیر رقابتی با محوریت آیین‌های شادی و سرور مناطق و نواحی ایران با حضور نزدیک به ۹۰ نفر در قالب ۱۰ گروه موسیقی، طی روزهای ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت و به مدت سه شب برگزار می‌شود.
پرورش ادامه داد: در این جشنواره شاد موسیقی که همزمان با میلاد حضرت فاطمه (س) و هفته شیراز برگزار می‌شود، با حضور گروههای «استاد شاه نوری» از گیلان، «گل محمد بلوچستان» از بلوچستان، «سرنا نوازان» از لرستان، دو گروه موسیقی از کردستان، «لیان» از بوشهر، «بازیهای آیینی» از کاشمر، «واسونک‌های شیرازی» از فارس، گروه موسیقی از دشتستان و بیرجند اجرای برنامه خواهند داشت.
رییس حوزه هنری استان فارس درباره ویژگی خاص جشنواره «سرنای وحدت» گفت: در طول این جشنواره هر اجرای موسیقی همراه با توضیحات پژوهشی فرهنگ‌شناسان مناطق و نوازندگان سازهای بومی هر گروه همراه خواهد بود که در طول این جشنواره مخاطبان را با ریشه‌های تاریخی و آیینی هر منطقه و محتوای اشعار، ترانه‌ها و آیین‌هایی که اجرا می‌شود، آشنا می‌کنند.
این مسئول فرهنگی درباره اهداف برگزاری این جشنواره افزود: جمع آوری آیین‌ها، موسیقی‌ها و رسوم شادمانی مناطق و نواحی ایران به خصوص آشنایی نسل جوان با ارزش‌های فرهنگی و میراث اصیل موسیقی ایران از اهداف این جشنواره عنوان شده است. همچنین با توجه به اینکه قومیت‌ها و گروههای مختلف از سراسر کشور در یک جا جمع می‌شوند، حس اتحاد و همدلی علی رغم تکثر قومی، فرهنگی و زبانی تحت لوای هویت ملی و دینی ما و زیر عنوان رفیع ایران در این جشنواره دیده خواهد شد.
پرورش اضافه کرد: رویکرد این برنامه رویکرد مخاطب عام و آشنا شدن با فرهنگ‌های قومی است. این جشنواره امسال دومین دوره خود را برگزار می‌کند که به دلیل استقبال از این جشنواره در سال گذشته، پیش بینی حضور گسترده مخاطبان را کرده‌ایم.
وی در خصو مکان و زمان اجرای جشنواره موسیقی «سرنای وحدت» گفت: این جشنواره با دعوت از مدیران و مسئولان استانی از ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت و از ساعت ۲۰ تا ۲۲: ۳۰ در سینما شیراز به آدرس شیراز، خیابان لطفعلی خان، چهار راه خیرات سینما شیراز (سینما کاپری سابق) برگزار می‌شود.
علیرضا پرورش در پایان درباره نحوه دریافت کارت‌های این جشنواره خاطر نشان کرد: مخاطبان می‌توانند با حضور در حوزه هنری استان فارس کارت ورود به این مراسم را دریافت نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز