خبرگزاری کار ایران

کنسرت سكوت مولانا در پاریس برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۳۱

كنسرت گروه موسیقی «حلاج وشان» با عنوان «سكوت مولانا (Le silence de Rumi)» در شهر پاریس برگزار می‌شود.

ایلنا: كنسرت گروه موسیقی «حلاج وشان» در تاریخ سوم خرداد ماه (جمعه ٢٤ می) در سالن مشهور خانه فرهنگ‌هاى جهان در شهر پاریس فرانسه و به سرپرستی و آهنگسازی محمدعلى مراتى و خوانندگی همایون كاظمی برگزار خواهد شد و در این اجرا آلبوم «حلاج وشان» كه در همین ماه توسط «آوای باربد» در داخل ایران منتشر می‌شود، به مخاطبین معرفی خواهد شد. همچنین در این كنسرت «ژان كلود كرییر» مشهورترین مولانا شناس فرانسوى به عنوان خواننده كلام فرانسوى اشعار مولانا، محمد على مراتى و همایون كاظمی را همراهی خواهد کرد.

به گزارش خبرتگار ایلنا، ژان كلود كرییر پیش از این براى اولین بار در دنیا، غزلیات شمس را به زبان فرانسه و به صورت ریتمیك در كتاب «شمس تبریز» ترجمه کرده است.

آهنگسازى اثر «حلاج وشان» توسط محمدعلى مراتى که دارای دكتراى اتنوموزیكولوژى از دانشگاه پاریس و عضو مركز تحقیقات اتنوموزیكولوژی CREM در كشور فرانسه است، از سال ٢٠٠٧ میلادی با انگیزه معرفى غزلیات شمس به زبان فرانسه آغاز شد و فرم موسیقایى اثر شاید به گونه‌اى worldmusic تلقى مى‌شود ولی آهنگساز با استفاده از كمانچه و تنبور(ساز باستانى كرد) و نرمه ناى بیشتر به رنگ ایرانى اثر توجه داشته و هدف رسیدن به زبان مشترك در دو فرهنگ شرق و غرب بوده است.

کنسرت «سكوت مولانا (Le silence de Rumi)» در تاریخ سوم خرداد ماه سال جاری (جمعه ٢٤ می) در پاریس برگزار خواهد شد و همزمان این اثر توسط «آوای باربد» در داخل کشور منتشر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز