خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

پرچم، بیان‌گر ویژگی‌ها و خواسته‌های مردم است

کد خبر : ۷۲۹۸۱

حجت‌الاسلام نصرا... پژمان‌فر معتقد است پرچم به عنوان یک نماد ملی طبیعتاً مفاهیم و پیام‌هایی را در خود دارد که برای تبیین بهتر آنها باید به بیان نیازها و ویژگی‌های انسانی که در این مرزوبوم زندگی می‌کنند، توجه شود.

ایلنا: حجت‌الاسلام نصرا... پژمان‌فر، هدف از برپایی جشنواره‌ها را کمک به تبیین مسایل روز جامعه برای کارشناسان و سیاست‌گذاران در برنامه‌ریزی‌‌هایشان بیان کرد و گفت: هر جشنواره‌ای بر اساس احساس نیاز و وجود خلأ در قسمتی از جامعه شکل می‌گیرد و اهداف مشخصی دارد که می‌کوشد به آنها دست یابد.

به گزارش ایلنا به نقل از جشنواره پرچم؛ وی با اظهار امیدواری از اینکه جشنواره پرچم بتواند انتظارات جامعه را در این مورد برآورده کند، بیان داشت: به عنوان فردی که سالیان سال در حوزه فرهنگ فعالیت کرده، معتقدم جشنواره‌ها باید در خلال برگزاری و انجام فعالیت‌های فرهنگی، به موضوعات روزی که چالش فرهنگی کشورند، بپردازند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه به بیان اولویت‌های فرهنگی جامعه که هنرمندان و مسؤولان فرهنگی باید در نظر بگیرند پرداخت و اظهار داشت: آنچه نیاز جامعه است، توجه به زندگی روزمره مردم و سبک زندگی آنها است؛ به‌ویژه یافتن نیازها و خلأهای زندگی شهری که آثار آن در اجتماع مشخص است. بنابراین هنرمندان متعهد در به‌کاربردن نمادهای مفهومی و بصری در آثارشان، باید به نقش و کارکرد این نمادها در زندگی روزمره مردم توجه داشته باشند

حجت‌الاسلام پژمان‌فر به نقش سازمان‌ها و مراکز فرهنگی در حمایت از هنرمندان و فرهیختگان جامعه اشاره کرد و خاطر نشان کرد: عکاسان، نقاشان و همه هنرمندان در عرصه‌های گوناگون، آثاری را خلق می‌کنند که روح دارد و در ایجاد روحیه در جامعه تأثیرگذار است. بنابراین سازمان‌ها و مراکز فرهنگی با توجه به اهداف و برنامه‌های خود باید درخواست تولید محتوا بدهند.به این ترتیب فرهنگ‌سازی در جامعه براساس سیاست‌های فرهنگی به بهترین نحو انجام خواهد شد.

نخستین جشنواره پرچم در سه رشته عکس، پوستر و نقاشی کودک ونوجوان) به همت سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران برگزارمی‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت دراین جشنواره تاسوم خرداد ماه همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر فرصت دارند تا آثار خود را به نشانی تهران، فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعداز چهارراه مخابرات، فرهنگسرای فروس، دبیرخانه جشنواره پرچم ارسال نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز