خبرگزاری کار ایران

برنامه کامل اجرای گروههای موسیقی در جشنواره موسیقی نواحی ایران اعلام شد

کد خبر : ۷۳۸۶۰

برنامه‌های روزهای اول، دوم و سوم هشتمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، که از 29 تا 31 اردیبهشت در تالارهای وحدت و رودكی و سالن سوره حوزه هنری برگزار می‌شود، اعلام شد.

ایلنا: در نخستین روز جشنواره موسیقی نواحی ایران، گروه عاشیق‌های تبریز با حضور"عاشیق حسن اسكندری"، گروه موسیقی كردی هی را، ابوسعد زرگانی(تكنوازی رباب الشاعر) و گروه موسیقی قشقایی (کرنا ی حسین کریم نژاد و نقاره یوسف نوازی) از ساعت 18 تا 21در تالار وحدت روی صحنه می‌روند. همچنین در سئانس 21 این سالن، گروه ساحل دلنوازان بلوچستان با حضور"محمد اسحاق بلوچ نسب"،گروه غلامحسین جمشیدی، سهراب محمدی و گروه غمخواران جام با حضور"پیمان غمخوار احمدی" به ترتیب به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

به گزارش ایلنا، سالن رودكی نیز درسئانس ساعت 16 این روز میزبان اجرای گروه‌های سیدخیال یادگاری با اجرای مقام‌های تنبورگوران، رسول زنگشاهی (تکخوانی بلوچی)، گروه شاهنامه خوانی كردی به خوانندگی "شاپور كمالی " و شیخ مراد از تركمن است.

تكنوازی تنبور"دنیا كمالی"، تكنوازی دوتار"حسین ولی نژاد"، گروه الغدیر "سعید سیاحی "و تكخوانی و تكنوازی "محمدرضا اسحاقی" نیز در ساعت 18 این روز به ترتیب در سالن سوره حوزه هنری اجرا خواهد شد. در ساعت 21 نیز در همین سالن تكنوازی تنبور و تكخوانی سیدسلمان حسینی و سیاوش یادگاری، گروه قمادین به سرپرستی "چراغ گیلانی"، تكنوازی تنبور"دامون كمالی" و گروه قلیچ انوری از تركمن اجرا می‌شود.

دردومین روز جشنواره دوشنبه 30 اردیبهشت هم گروههای قمادین(سرنا، دهل و چوب بازی) با حضور چراغ گیلانی، كرمانج با حضور"حسن طی بود"، علی شرفی(موسیقی بوشهر)، تكنوازی تنبور و تكخوانی هوره و مقام‌های باستانی با اجرای سید سلمان حسینی و سیاوش یادگاری از ساعت 18 در تالار وحدت به اجرای برنامه خواهند پرداخت.در ساعت 21 نیز گروه‌های شاهنامه خوانی كردی با شاهنامه خوانی "شاپور كمالی"، الغدیرخوزستان با حضور سعید سیاحی، تكنوازی دو تار حسین ولی نژاد و گروه ترکمن با حضور قلیچ انوری در همین تالار روی صحنه می‌روند.

در همین روز و از ساعت 16 در تالاررودكی هم ابوسعد زرگانی، عاشیق حسن اسكندری، صمدحبیبی و گروه کُردی "هی را " اجرای برنامه می‌كنند.

علاوه بر اجراهای صحنه‌ای، نشستی تخصصی پژوهشی هم در ساعت 18 در سالن رودكی با موضوع "روش همانند سازی در انتوموزیكولوژی با تاكید بر نمونه موردی سوگواری‌های حماسی درمناطق لُرنشین و كُردنشین با حضور بهمن كاظمی برگزار می‌شود. در همین ساعت، بیت خوانی حماسی كردستان نیز درسالن رودكی اجرا خواهد شد. در سالن سوره حوزه هنری هم از ساعت 18 تكنوازی تنبور(دامون كمالی)، جمشید ولی نژاد (تكنوازی دوتار)، گروه غمخواران جام و تكنوازی دف (سوگند موحدی) به روی صحنه خواهد رفت و ساعت 21 گروه ساحل دلنوازان بلوچستان، گروه موسیقی قشقایی، گروه نوجوانان بهار و گروه غلامحسین جمشیدی اجرای برنامه می‌كنند.

درسومین روز جشنواره، سه شنبه 31 اردیبهشت، هم سهراب محمدی دوتارنواز شمال خراسان، علی شرفی از بوشهر، عبدالحمید رژیم کمانچه نوازترکمن و گروه نوجوانان بهار ترکمن از ساعت 16 درسالن رودكی به اجرای برنامه خود خواهند پرداخت.

همچنین در سالن سوره حوزه هنری ساعت 18 تكنوازی بالابان (اسماعیل خدایی)، تكنوازی دو تار (حسن تایا نلوی بیگ)، گروه كرمانج (حسن طی بود) و تكنوازی تنبور(مبین میرزایی یزنی) آخرین اجراهای هشتمین جشنواره موسیقی نواحی ایران را تشكیل می‌دهند.

مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره موسیقی نواحی ایران نیزساعت 21 سه شنبه، 31 اردیبهشت، در تالاروحدت برگزارخواهد شد.

مرکز موسیقی حوزه هنری با دراختیار قراردادن سالن سوره حوزه هنری و ضبط استودیویی اجراهای نوازندگان موسیقی نواحی حاضر در جشنواره توسط پیروز ارجمند، در برگزاری هشتمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشارکت کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز