خبرگزاری کار ایران

کارگاه طراحی پوستر با موضوع پرچم برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۷۳

اولین کارگاه طراحی پوستر با موضوع پرچم در روز جمعه، سوم خرداد ماه از ساعت 10تا 18در مدرسه تخصصی آموزش گرافیك برگزار شد.

ایلنا: اولین کارگاه طراحی پوستر با موضوع پرچم بیش از 35نفر از فارغ‌التحصیلان برگزیده رشته گرافیك، زیر نظر استاد مجید كاشانی، از گرافیست‌های مطرح كشور، به خلق آثاری با محوریت پرچم پرداختند.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری نخستین جشنواره پرچم، آغاز كارگاه، با نشستی همراه شد كه برای آشنایی هنرجویان با پرچم و تاریخچه آن در ایران، ترتیب داده شده بود.

در ادامه، دانشجویان ایده‌های‌شان را با استادشان در میان گذاشتند و با گرفتن راهنمایی‌های لازم، شروع به طراحی كردند.

بیشترین تعداد هنرجویان شركت‌كننده را بانوان گرافیست تشكیل می‌دادند كه با جدیت مشغول كار شدند و گاهی هم با مشورت همدیگر، كار طراحی را پیش می‌بردند. استاد کاشانی هم در این مدت به تك‌تك دانشجویان در اصلاح طرح‌های‌شان كمك و در انتخاب المان‌ها و رنگ‌ها راهنمایی‌شان می‌کرد.

بیشتر فارغ‌التحصیلان جوان از طریق اینترنت از برگزاری این كارگاه مطلع شده بودند. برخی هم فراخوان جشنواره را در سطح شهر دیده و در آن شركت كرده بودند.

آنان اعتقاد داشتند كه پرچم، سوژه جدیدی است و تا به حال به آن پرداخته نشده است.

مجید کاشانی، مدرس کارگاه طراحی پوستر با موضوع پرچم در این باره گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که سعی دارم در این کارگاه به آن توجه کنم ایده‌پردازی است. دوست دارم ایده‌ها از تکرار دور و بکر و متفاوت باشد. به همین دلیل هم بیشتر وقتم را روی همین موضوع گذاشتم. به نظرم بیش از 80 درصد کارها ایده جدیدی را مطرح می‌کند.

این استاد گرافیک افزود:‌ در این کارگاه هم مثل همه کارگاه‌های دیگر، گرافیست ها با توانایی‌های مختلف آمدند و هرچند اداره کردن آن مخصوصا با موضوع سختی مثل پرچم ساده نبود اما نتیجه رضایت‌بخش بود. کارهایی در سطح خوب، متوسط و حتی ضعیف داشتیم و حالا قرار است بچه‌ها با تکمیل کارشان در مدت باقی‌مانده، اثرشان را برای جشنواره بفرستند. تلاش من این بود که همه کارها به سطح قابل قبولی برسند.

این کارگاه طراحی پوستر با گرفتن عکس یادگاری در مدرسه تخصصی آموزش گرافیک در خیابان خرمشهر، خیابان شهید عربعلی، کوچه سوم، ضلع جنوب‌غربی میدان سوم، پلاک‌5، در ساعت 18 به پایان رسید و هنرجویان باید با تکمیل کارهایشان و بازبینی نهایی مجید كاشانی، آثار خود را برای نمایش عمومی به دبیرخانه جشنواره پرچم ارسال کنند.

نخستین جشنواره پرچم در سه رشته عکس، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه 5 و فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا هشتم خرداد فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره پرچم واقع در تهران، فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات، فرهنگسرای فردوس، ارسال و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 44031160 تماس بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز