خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه نقاشی، پوستر و عکس امام و مردم در نیاوران

کد خبر : ۷۸۳۷۸

نمایشگاه امام و مردم با آثار نقاشی، پوستر و عکس عصر یکشنبه ۱۲ خردادماه در فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت.

ایلنا: اصغر امیرنیا؛ مدیر کل هنرهای تجسمی در افتتاحیه نمایشگاه امام و مردم گفت: این نمایشگاه گوشه‌ای از ارتباط امام با مردم را نشان می‌دهد که از نگاه هنرمندان بیان شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی، امیرنیا در ادامه گفت: هنرهای تجسمی تنوع و گسترده است و امام خمینی (ره) نیز ویژگی‌ها و خصایص اخلاقی و رفتاری مختلفی داشت که می‌تواند با زبان هنر بیان شود. توجه به مردم و ارتباط با مردم از خصلت‌های بارز امام خمینی (ره) بود و همیشه در همه امور نظر و رای مردم را ارزش می‌گذاشت.

مدیرکل هنرهای تجسمی با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و پنجاهمین سالروز قیام ۱۵خرداد افزود: قیام امام خمینی (ره) در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ و انقلاب اسلامی مهم‌ترین اتفاق قرن بیستم را رقم زد و زمینه‌ای شد تا بیداری اسلامی را در چند دهه بعد شاهد باشیم.

اصغر کفشچیان مقدم؛ هنرمند نقاش و دبیر نمایشگاه امام و مردم نیز در این مراسم گفت: نمایشگاه امام و مردم ایده بسیار خوبی است که ارتباط امام با مردم را بیان می‌کند، این موضوع در این سال‌ها کمتر مورد توجه بوده و امروز نیاز است که به آن پرداخته شود.

کفشچیان مقدم افزود: با توجه به فرصت کمی که بود باحمایت مسوولان و همراهی هنرمندان آثار برای نمایشگاه ارسال شد و بیش از ۴۲۰ اثر از هنرمندان ۲۳ استان کشور در رشته‌های نقاشی و پوس‌تر به دبیرخانه رسید که پس از بررسی ۲۶ پوس‌تر و ۱۵ اثر نقاشی برای نمایشگاه انتخاب شد. در بخش جنبی نیز ۲۴ عکس با موضوع امام و مردم به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه امام و مردم به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و پنجاهمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد از سوی مرکز هنرهای تجسمی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر در فرهنگسرای نیاوران برگزار شده است و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز