خبرگزاری کار ایران

در دیدار با حامیان میراث فرهنگی؛

شهردار یزد دستور توقف اجرای طرح توسعه امام زاده جعفر «ع» را صادر کرد

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۰۴

در صورت فشار بر وی برای ادامه طرح، حاضر به استعفا از شهرداری است/ آقای شهردار در این جلسه گفت در ابتدای طرح بر این تاکید داشتم تخریب پس از تملک کامل صورت بگیرد ولی مسئولین استان در «جلسه ای» بر تخریب همزمان با تملک تاکید کردند.

ایلنا: شهردار یزد در دیدار با حامیان میراث فرهنگی، دستور توقف اجرای طرح توسعه امام زاده جعفر «ع» را صادر کرد.

به گزارش ایلنا از یزد، یکی از حامیان میراث فرهنگی حاضر در این جلسه که صبح امروز در دفتر شهردار برگزار شد، با بیان این مطلب به ایلنا گفت: آقای شهردار روز گذشته پس از کنفرانس مطبوعاتی در امام زاده جعفر «ع» با دعوت حامیان میراث فرهنگی از تخریب‌های صورت گرفته در محله بازدید کرد.

مهدی صادق احمدی افزود: آقای عظیمی زاده خانه ای در نزدیکی حسینیه کرمانی را که در روز 5 شنبه تخریب شده بود، بازدید کرد و با ارزش بودن این خانه را تایید کرد.

وی افزود: شهردار محترم پس از این بازدید قول داد تا اجرای طرح توسعه متوقف شود و در صورت فشار بر وی برای ادامه طرح، حاضر به استعفا از شهرداری است.

این فعال میراث فرهنگی با اشاره به دعوت شهردار برای برگزاری جلسه ای با نمایندگان حامیان میراث فرهنگی گفت: این جلسه صبح امروز در دفتر آقای عظیمی زاده برگزار شد و وی دستور توقف اجرای طرح را صادر کرد.

صادق احمدی گفت: آقای شهردار در این جلسه با بیان اینکه شهرداری در ابتدا نمی‌خواسته تا اجرای آن را بپذیرد گفت شهرداری با اصرار مسئولین و باتوجه به واگذاری زمین‌های معوض مسئولیت را پذیرفت که البته تخریب‌ها «پلاک به پلاک» با هماهنگی با میراث انجام شد.

وی افزود: آقای عظیمی زاده قول داد تا زمان بازنگری طرح توسط گروه های کارشناسی از جمله شورای بافت، طرح متوقف شود چراکه در اجرای طرح‌های اینچنینی نباید عجله کرد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: آقای شهردار همچنین در این دیدار توصیه مسئولان برای تسریع در اجرای طرح را تایید کرد.

صادق احمدی گفت: آقای شهردار در این جلسه گفت در ابتدای طرح بر این تاکید داشتم تخریب پس از تملک کامل صورت بگیرد ولی مسئولین استان در «جلسه ای» بر تخریب همزمان با تملک تاکید کردند.

گفتنی است آقایان حمید رضا بیگ زاده، مهدی صادق احمدی، محمد رضا قدکیان و هادی رضوی به نمایندگی از حامیان میراث فرهنگی در این جلسه حضور داشتند و از شهردار محترم برای برخورد مناسب و پذیرش درخواست حامیان میراث فرهنگی در بازدید از تخریب‌ها تشکر کردند.

نمایندگان میراث فرهنگی همچنین ابراز امیدواری کردند تا طرح توسعه امام زاده با نظرات کارشناسی متخصصین امر، مورد بازنگری کلی قرار گیرد.

عیوقی مسئول اجرای پروژه شهرداری در این طرح وعده داد تا برای فروش ملک و تملک توسط شهرداری، کسی تحت فشار قرار نگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز