خبرگزاری کار ایران

۱۷۷ عکس، پوستر و تصویرسازی در جشنواره مجازی پیامبر(ص)

کد خبر : ۸۷۵۹۱

هنرمندان پذیرفته شده رشته‌های عکاسی، تصویرسازی و پوستر نخستین جشنواره ملی مجازی هنری پیامبر اعظم (ص) معرفی شدند.

ایلنا: مسعود زنده روح کرمانی؛ دبیر بخش تجسمی جشنواره ملی مجازی هنری پیامبر اعظم (ص) گفت: ۱۷۷ اثر از ۱۰۸ هنرمند در رشته‌های عکاسی، پوس‌تر و تصویرسازی برای نخستین جشنواره ملی مجازی هنری پیامبر اعظم (ص) انتخاب شده است که در این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی، زنده روح کرمانی افزود: ۷۸ عکس از ۴۶ هنرمند عکاس، ۶۳ پوس‌تر از ۴۳ هنرمند طراح و ۳۶ اثر تصویرسازی از ۱۹ هنرمند در این جشنواره پذیرفته شده است.

دبیر تجسمی نخستین جشنواره ملی مجازی پیامبر اعظم (ص) درباره آثار رشته‌های نقاشی و خوشنویسی گفت: در رشته نقاشی ۴۱ اثر و در رشته خوشنویسی ۷۷ اثر در انتخاب اولیه پذیرفته شده است که در مرحله بعد با ارزیابی اصل آثار، فهرست نهایی آثار راه یافته به جشنواره در رشته‌های نقاشی و خوشنویسی نیز اعلام می‌شود.

زنده روح افزود: اسامی هنرمندان پذیرفته شده برای این جشنواره در در سایت www. payambar-festival. ir منتشر شده است.

وی گفت: در مجموع ۱۴۸۷ اثر از ۵۸۴ هنرمند به دبیرخانه رسید که ۵۳۳ عکس از ۱۶۶ عکاس، ۱۵۰ اثر تصویرسازی از ۷۹ هنرمند، ۲۳۵ اثر خوشنویسی از ۱۰۹ هنرمند، ۱۴۵ اثر نقاشی از ۶۹ نقاش و ۴۲۴ اثر پوس‌تر از ۱۶۱ هنرمند است.

زنده روح افزود: در بخش عکاسی حسن غفاری، کمال الدین شاهرخ و بابک کاظمی، در بخش تصویرسازی و پوس‌تر علی هاشمی شهرکی، محمدرضا دوست محمدی و مهدی رحیمی، در رشته نقاشی کاظم چلیپا، علی ترقی جاه و احمد خلیلی فرد و در رشته خوشنویسی عین الدین صادق‌زاده، جواد صادقی و محمد علی قربانی آثار را انتخاب و داوری می‌کنند.

زنده روح کرمانی درباره نمایشگاه گفت: نمایشگاه آثار این جشنواره به صورت مجازی برگزار می‌شود و آثار منتخب از اول مردادماه در سایت www. payambar-festival. ir به نمایش گذاشته می‌شود.

این جشنواره در محورهای سیره و زندگی پیامبر اعظم (ص)، سجایای اخلاقی پیامبر اعظم (ص) و دستورات کاربردی پیامبر اعظم (ص) در رشته‌های نقاشی و نقاشی دیجیتال، خوشنویسی (نستعلیق و شکسته نستعلیق- نسخ و ثلث- نقاشیخط)، تصویرسازی (کودک و بزرگسال)، پوس‌تر و عکاسی برگزار می‌شود.

این جشنواره از سوی مرکز هنرهای تجسمی و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باهمکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز