خبرگزاری کار ایران

موزه مكتب كمال‌الملك افتتاح می‌شود

کد خبر : ۸۹۰۴۲

موزه مكتب كمال‌الملك با گردآوری آثار این هنرمند شهیر و شاگردانش در باغ نگارستان روز دوشنبه 24 تیرماه افتتاح و میزبان هنر دوستان خواهد شد.

ایلنا: موزه مكتب كمال‌الملك به همت سازمان زیباسازی شهر تهران، روز دوشنبه 24 تیرماه با حضور مدیران شهری و جمعی از هنرمندان افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا، موزه مكتب كمال‌الملك با گردآوری آثار این هنرمند شهیر و شاگردانش در باغ نگارستان روز دوشنبه 24 تیرماه افتتاح و میزبان هنر دوستان خواهد شد.

در این موزه كه به بررسی مكتب كمال‌الملك و نگارگری تهران پرداخته خواهد شد، آثاری از كمال‌الملك و دو نسل از شاگردانش در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. همچنین اسناد مدرسه صنایع مستظرفه، كه كمال الملك در این مدرسه توانست در اشاعه هنر خود كوشا باشد، به همراه احكام و دست نوشته های این مدرسه به نمایش در خواهد آمد.

سازمان زیباسازی با هدف احیای خاطرات هنری شهر تهران و مكان های فرهنگی و تاریخی طی یك سال گذشته به بررسی آثار كمال‌الملك و شاگردانش پرداخت و در همین راستا اقدام به تاسیس موزه مكتب كمال الملك با هدف بررسی اندیشه و آثار هنری كه به واسطه این هنرمند و مدرسه صنایع مستظرفه اشاعه یافته، پرداخته است.

همچنین باغ نگارستان كه در عصر قاجار توسط كمال الملك به مدرسه صنایع مستظرفه تبدیل شد و توانست در احیا و اشاعه هنرهایی همچون نقاشی، نگارگری، مجسمه سازی و... تاثیرگذار باشد، توسط سازمان زیباسازی شهر تهران با همكاری دانشگاه تهران، برای مكان تاسیس موزه مكتب كمال الملك انتخاب شد تا این موزه در خاستگاه اصلی خود در باغ نگارستان تاسیس شود.

موزه مكتب كمال الملك روز دوشنبه 24 تیرماه با حضور مدیران شهری و جمعی از هنرمندان در باغ نگارستان واقع در میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، ابتدای خیابان شهید گودرزی افتتاح می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز