خبرگزاری کار ایران

همایش نگاهی به هنر ایران در بلگراد برگزار می‌شود

کد خبر : ۹۰۰۳۴

امپریالیسم جهانی می‌کوشد تا حرکت و امید را از جهانیان سلب کند و خود بر سرتاسر عالم مستولی شود و این در حالی است که بشر می‌تواند با حرکت توفنده و تلاش گسترده و از همه مهم‌تر برخورداری از ایمان و آرمان، نقشه‌های شوم استبدادی را خنثی سازد و برپای خود بایستد و با اعتماد به نفس نقش آفرینی کند.

ایلنا: رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان از گالری نقاشی صربستانی که ریاست دانشکده هنر و طراحی بلگراد را نیز بر عهده دارد، بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، در پی دعوت می‌لش شبایچ؛ نقاش صربستانی که ریاست دانشکده هنر و طراحی (megatrend) بلگراد را نیز برعهده دارد، محمود شالویی؛ رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد ضمن بازدید از گاری هنری این هنرمند پیشکسوت و همچنین دانشکده هنر و طراحی تحت مسوولیت او، با این هنرمند گفت‌و‌گو کرد.

شبایچ با اشاره به سبک و محتوای آثارش از حرکت و امید که در همهٔ آثارش به چشم می‌خورد به عنوان دو عنصر اساسی در حیات آدمی یاد کرد و گفت: در قالب آثار سعی بر آن است تا گام‌هایی بلند برای انسان ترسیم و او به سوی کار‌های بزرگ سوق داده شود.

رییس دانشکده هنر و طراحی بلگراد در ادامه گفت: امپریالیسم جهانی می‌کوشد تا حرکت و امید را از جهانیان سلب کند و خود بر سرتاسر عالم مستولی شود و این در حالی است که بشر می‌تواند با حرکت توفنده و تلاش گسترده و از همه مهم‌تر برخورداری از ایمان و آرمان، نقشه‌های شوم استبدادی را خنثی سازد و برپای خود بایستد و با اعتماد به نفس نقش آفرینی کند.

وی سپس به مشترکات فرهنگی هنری دو کشور صربستان و ایران اشاره کرد و ابراز علاقه کردکه با سفر به ایران امکان حضور در برنامه‌های فرهنگی هنری و برپایی نمایشگاه را پیدا کند. برگزاری نمایشگاه در ایران به عنوان نقطه عطفی در حیات هنری‌ام است و اهمیت بسیاری دارد.

محمود شالویی هم ضمن قدردانی از فعالیت‌های هنری و نگاه عمیق این هنرمند نسبت به موضوعات جهانی و رسالت بشری، پیرامون پیشینه فرهنگی و اعتلای هنری در ایران خصوصا ترقی و تعالی قابل توجهی که بعد از انقلاب اسلامی حاصل شده است، مطالبی را بیان کرد.

شالویی همچنین دربارهٔ مفاهیم ارزشمندی که در آثار هنرمندان ایرانی وجود دارد گفت: اهمیتی که محتوا در قالب یک اثر هنری برجای می‌گذارد چنان عمقی به اثر می‌بخشد که آن را جاودانه می‌کند و هنرمندان ایرانی می‌کوشند تا اثرشان جنبه ماندگاری پیدا کند و پیامی بلیغ را بازگو نماید.

شالویی برخی آثار می‌لش شبایچ را که عمدتا در سبک اکسپرسیونیسم تولید شده‌اند حائز اهمیت محتوایی دانست و در نوع خود قابل توجه خواند و اظهار داشت: روح حاکم بر پاره‌ای از این آثار با آثاری از هنرمندان ایرانی دارای مشترکات محتوایی است و به همین سبب برپایی نمایشگاه مشترک نه تنها امکان پذیر است بلکه می‌تواند نتایج سودمندی را هم در پی داشته باشد.

رایزن فرهنگی سفارت کشورمان سپس به اتفاق می‌لش شبایچ از بخش‌های مختلف دانشکده هنر و طراحی دانشگاه (megatrend) دیدن کرد و دربارهٔ برنامه‌های آتی خصوصا برگزاری همایشی در این دانشکده تحت عنوان نگاهی به هنر ایران و همچنین همکاری دوجانبه در زمینه‌هایی مانند طراحی‌های گرافیکی با این هنرمند تبادل نظر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز