خبرگزاری کار ایران

شاه‌ آبادی:

مسیر طی شده در مراکز علمی کاربردی فرهنگ راه بازگشت به قهقرا ندارند

کد خبر : ۹۴۴۱۸

دولت دهم تلاش کرد نقش خود را در عرصه آموزش‌های مهارتی و علمی و کاربردی در عرصه فرهنگ و هنر به خوبی ایفا کند. نقطه‌ای که امروز در آن ایستاده‌ایم قعطا بسیار متفاوت از سالیان گذشته است اگر چه راه طولانی پیش روست.

ایلنا: معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز مراکز موجود علمی کاربردی فرهنگ و هنر و مسیر تعریف شده در این حوزه شفاف و روشن بوده و به بسیاری از تردید‌ها در این زمینه پاسخ داده شده است و این مراکز را به نقطه‌ای رسانده‌ایم که راه بازگشتی به قهقرا ندارند.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه آبادی در مراسم ضیافت افطار روسای مراکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر با اشاره به اینکه جمع فرهیخته و صاحب علم و فرهنگ که مسئولیت بزرگ در امر تربیت نسل جوان دارند امروز اینجا حاضر هستند، افزود: دولت دهم تلاش کرد نقش خود را در عرصه آموزش‌های مهارتی و علمی و کاربردی در عرصه فرهنگ و هنر به خوبی ایفا کند. نقطه‌ای که امروز در آن ایستاده‌ایم قعطا بسیار متفاوت از سالیان گذشته است اگر چه راه طولانی پیش روست.
وی اظهار داشت: امیدواریم دولت تازه نفس یازدهم با انرژی جدید و مضاعف و با حضور مدیرانی کارآمد و لایق این عرصه را به درستی بشناسند و به جلو هدایت کند.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه با وجود پیشرفت‌های بسیار تا رسیدن به مراکز استاندارد و داشتن معیار‌ها و شاخص‌های جهانی در عرصه مراکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر فاصله بسیاری داریم، گفت: موفق شدیم دیده تردید نسبت به این حوزه و اینکه دانشگاه جامع علمی و کاربردی اختصاص به رشته‌های فنی و صنعتی داشته و در حوزه‌های فرهنگ و هنر جایی ندارد را تغییر دهیم.
وی با بیان اینکه امروز از حیث تعداد رشته‌های ارایه شده در مراکز علمی و کاربردی فرهنگ و هنر حرفهایی برای گفتن داریم، اظهار داشت: مراجعات بسیاری برای تاسیس دانشگاه و مراکز علمی کاربردی داریم و به موازات ایجاد مراکز جدید به دنبال تعریف رشته‌های جدید هستیم و راه برای ایجاد رشته‌های جدید مطابق با نیارهای موجود عرصه فرهنگ و هنر باز شده است.
شاه آبادی تاکید کرد: در رشته‌ها و زیرشاخه‌های عرصه فرهنگ و هنر افراد بسیاری مشغول فعالیت هستند و قطعا اگر این افراد دوره‌های تخصصی را به صورت آکادمیک بگذرانند کارآمدی آن‌ها دوچندان شده و در ‌‌نهایت به کارآیی بیشتر عرصه فرهنگ و هنر می‌انجامد.
وی ادامه داد: هم اکنون در مقاطع کاردانی و کار‌شناسی با کمبود دانشجو مواجه هستیم و اگر خلاقیت و نوآوری نباشد افت کیفی به طور جدی در مراکز علمی و کاربردی ایجاد می‌شود.
وی تصریح کرد: تاثیرات اقدامات و تلاشهای ما در مراکز علمی کاربردی سال‌ها بعد دیده خواهد شد چراکه امر آموزش به گونه‌ای است که نتایج آن را‌‌ همان لحظه نباید جستجو کرد.
شامگاه گذشته(13 مرداد) روسای مراکز علمی-کاربردی فرهنگ و هنر استان تهران و جمعی از مسئولان موسسه علمی کاربردی فرهنگ و هنر می‌ه‌مان ضیافت افطار معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرهنگسرای نیاوران بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز