خبرگزاری کار ایران

نمایش پوسترهای موسیقی در موزه امام علی(ع)

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۵۰

سومین نمایشگاه ادواری موزه گرافیک ایران با عنوان «گوشه» که شامل بخشی از پوسترهای موسیقی است، در موزه امام علی (ع) برگزار می‌شود.

ایلنا: سومین نمایشگاه ادواری موزه گرافیک ایران با عنوان «گوشه» به نمایش ۶۹ پوس‌تر با موضوع موسیقی از دهه ۱۳۴۰ تا ۱۳۶۰ می‌پردازد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی طراحان گرافیک، در این نمایشگاه آثاری از طراحان گرافیکی همچون ژوبین آصف جاه، صادق بریرانی، ابراهیم حقیقی، بهزاد حاتم، درخشانی، قباد شیوا، حسن فوزی تهرانی، مرتضی ممیز، محمد وجدانی و.. به روی دیوار می‌رود.

همچنین در مراسم افتتاحیه قرار است کتاب این نمایشگاه با عنوان «گوشه، نمایش گوشه‌ای از پوسترهای موسیقی موزه گرافیک ایران» رونمایی شود. این کتاب علاوه‌بر آثار به نمایش درآمده شامل مقالاتی درباره‌ پیوند میان موسیقی و گرافیک است.

در بخشی از مقدمه آن آمده است: «لانه و خانه جزء ابتدایی‌ترین و بدیهی‌ترین نیازهای هر موجودی ا‌ست، از مرغان خوش‌نوایی که نماد موسیقی‌اند تا... بی‌گمان وجود سرپناهی برای محصولات و آثار هنری، آن‌ها را از گزند و نژند روزگار مصون نگاه می‌دارد. سرپناه و آشیانی در خور، در خور شأن و منزلت آثار این نمایشگاه، آشیانه‌ای برای حفظ و نگهداری آثار موزه‌ گرافیک ایران که تاکنون بی‌مکان مانده است. گرچه به تازگی خبرهای خوبی از اختصاص جایی برای موزه‌ گرافیک به گوش می‌رسد و قول و قرارهایی نیز اما این آثار ارجمند و بی‌سرپناه هم‌چنان منتظر آشیان‌اند؛ آشیانی متناسب با عیار هنریشان، در محلی مناسب با امکاناتی مکفی...»

سومین نمایشگاه ادواری موزه گرافیک ایران ساعت ۱۸ روز جمعه، ۸ شهریور به مدت ۱۰ روز در موزه‌ امام علی (ع) واقع در در خیابان ولی عصر (عج)، رو به روی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ گشایش می‌یابد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز