خبرگزاری کار ایران

ارکستر پارسیان به «دوره بارُک و روکوکو» می‌رود

کد خبر : ۹۹۵۷۷

سرپرست ارکستر پارسیان گفت: به منظور اجرای قطعات دوره بارُک و روکوکو در کنسرت «لا فُلیا»، آنسامبل بارُک ارکستر پارسیان را تشکیل دادیم.

ایلنا: آیدین احمدی‌نژاد(سرپرست ارکستر پارسیان) به کنسرت شهریورماه این گروه اشاره کرد و گفت: آنسامبل بارُک ارکستر پارسیان در تالار رودکی با اجرای آثاری از موسیقی دوره بارُک و روکوکو به روی صحنه می‌رود.
به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: در این کنسرت، که «لا فُلیا» نام دارد، آثاری از لویی کوپرَن، جُوانّیسامّارتینی، آنتُنیو ویوالدی، تُمازوآلبینُنی، و کارل فیلیپ اِمانوئِلباخ به اجرا درمی‌آید.
احمدی‌نژاد دلیل تشکیل آنسامبل را اجرای بهتر آثار دوره بارُک دانست و افزود: هدف از تشکیل آنسامبل بارُک ارکستر پارسیان، اجرای تخصصی آثار موسیقایی دوره‌ بارُک و تلاش برای هرچه نزدیک‌تر شدن به اجرای اصیلی از موسیقی این دوره تاریخی است.
این هنرمند در پایان خاطرنشان کرد: آنسامبل بارُک یکی از زیرمجموعه‌های ارکستر پارسیان به شمار می‌رود و این کنسرت نخستین اجرای آن است.
کنسرت «لا فُلیا» آنسامبل بارُک ارکستر پارسیان ۱۴ و ۱۵ شهریور ساعت ۲۰ در تالار رودکی برگزار می‌شود.

همچنین؛ کنسرت «دوئت گیتار و ویولا» با هنرمندی گلفام خیام و ایزابل ویانو ئوا در تالار رودکی اجرا می‌شود.
این کنسرت به سرپرستی گلفام خیام و با رویکرد موسیقی کلاسیک معاصر به موسیقی ملل برگزار می‌شود و به اجرای قطعاتی از دوسان بوگدانوویچ، مانوئل دفایا، گیورگی کورتاگ، گلفام خیام و هوشیار خیام می‌پردازد.
کافه کهن: ۸۸۵۹۲۷۷۱، پرشیا: ۸۳۸۸۰، سی گذر: ۰۹۳۶۸۵۹۴۸۷۶ و سایت سی گذر مراکز فروش بلیط این کنسرت هستند.
«دوئت گیتار و ویولا» ۳ و ۵ شهریور ساعت ۲۰: ۳۰ در سالن رودکی اجرا می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز