خبرگزاری کار ایران

کتاب ارتباطات و توسعه منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۵۸

کتاب ارتباطات و توسعه نوشته علیرضا مرادی و محمدصادق افراسیابی از سوی دفتر مطالعات و برنامه­‌ریزی رسانه­‌ها منتشر شد.

ایلنا: کتاب ارتباطات و توسعه نوشته علیرضا مرادی و محمد صادق افراسیابی منتشر شد.

به گزارش ایلنا، در کتاب ارتباطات و توسعه سعی شده تا اهمیت و جایگاه ارتباطات بر توسعه در پارادیم‌­های مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد. در کتاب سعی شده تا با مرور جامع و دقیق بر ادبیات توسعه، به بررسی نقش ارتباطات بر توسعه جوامع بپردازد. این نقش شامل تشریع مواضع مختلف پاردایم­‌ها در این حوزه، مهم­‌ترین نقش انتقادات، جرح و تعدیل­‌های و آخرین دستاورد‌ها در این رشته می‌­شود.

کتاب توسعه و ارتباطات درصدد است که با تاکید بر گسترش ابزار‌ها و تکنولوژی ارتباطی نوعی از توسعه را پیشنهاد کند که بر ساختارهای زیربنایی تکنولوژی استوار است، به عبارت دیگر توسعه ارتباطات گسترش ظرفیت­های مجاری نظام ارتباطی را دنبال می‌­کند.

کتاب ارتباطات و توسعه بر دو رویکرد «توسعه به وسیله ارتباطات» و «توسعه برای ارتباطات» تاکید کرده است؛ که در اولی، ظرفیت­‌های ارتباطی به ویژه ارتباطات انسانی در حوزه آموزشی، اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار می‌گیرد؛ در دومی تکیه بر تصمیم­‌گیری­‌های عمومی و تاکید بر «عقلانیت ارتباطی» مورد توجه است.

در نه مقاله ترجمه شده در کتاب، مباحث مختلفی در حوزه ارتباطات توسعه مطرح شده­‌اند که می‌­توان گفت هر دو دیدگاه به شکل تلفیقی و بدون تفکیک قابل توجه مطرح شده­ است.

کتاب ارتباطات و توسعه به قلم علیرضا مرادی و محمد صادق افراسیابی در ۳۳۸ صفحه، با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و با قیمت ده هزار تومان از سوی دفتر مطالعات و برنامه­‌ریزی رسانه­‌ها منتشر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز