خبرگزاری کار ایران

خوانش و نقد «ادای احترام» در با هم بخوانیم فردوس

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۵۱

داستان «ادای احترام» نوشته «نادین گوردیمر» از کتاب «بیست داستان از بیست نویسنده» در فرهنگسرای فردوس روز یکشنبه 10 شهریورماه خوانش و نقد و بررسی می‌شود.

ایلنا: «بیست داستان از بیست نویسنده» برنده جایزه نوبل ادبیات، توسط نشر گل آذین در 288 صفحه در سال 91 به چاپ پنجم رسیده است که دربرگیرنده داستان‌هایی از نویسندگان مشهور جهان همچون «ارنست همینگوی»، «ﭘﺮﻻﮔﺮﮐﻮﯾﺴﺖ»، «دورﯾﺲ ﻟﺴﯿﻨﮓ»، «ﻧﺎدﯾﻦ ﮔﻮردﯾﻤﺮ»، «هاﯾﻨﺮﯾﺶ ﺑﻞ»، «ﮔﻮﻧﺘﺮﮔﺮاس»، «ﻣﯿﮕﻞ آﻧﺨﻞ آﺳﺘﻮرﯾﺎس»، «اﯾﺴﺎک ﺑﺸﻮﯾﺲ ﺳﯿﻨﮕﺮ»، «ﺟﺎن اﺷﺘﺎﯾﻦ ﺑﮏ»، «ﮐﻨﺰاﺑﻮرو اوئه»، «ﮔﺎﺋﻮ ﺳﯿﻦ ﺟﯿﺎﻧﮓ»، «ﻣﯿﺨﺎﺋﯿﻞ ﺷﻮﻟﻮﺧﻒ 161»، «ﮔﺎﺑﺮﯾﻞ ﮔﺎرﺳﯿﺎ ﻣﺎرﮐﺰ»، و... است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای فردوس، «نادین گوردیمر» نمایش نامه نویس و رمان نویس سرشناس آفریقای جنوبی و برنده جوایز معتبر ادبی است که در 1923 به دنیا آمد.

او یكی از اعضای كنگره ملی آفریقاست كه بارها نلسون ماندلا رهبر انقلابی آفریقا را در مبارزه علیه حكومت اقلیت سفید همراهی كرده است. او بنیانگذار كنگره ملی نویسندگان آفریقای جنوبی است و یك دوره جانشین رئیس انجمن جهانی قلم را نیز برعهده داشته است.

ازجمله آثار داستانی گوردیمر می توان به "روزهای فریبنده"، "سرزمین بیگانگان"، "آخرین دنیای بورژوازی"، "محافظه کار"، "دختر برگر"، "خانواده جولای"، "هیچ کس همراهم نیست" و همچنین مجموعه داستان‌های کوتاه "شش فوت از دهکده"، "جا پاهای جمعه" و "داستان برگزیده" اشاره کرد.

نوزدهمین جلسه برنامه «با هم بخوانیم» در سال 1392 (نود و چهارمین نشست) با حضور جمعی از علاقمندان برگزار می‌شود که طبق روال نشست‌های پیشین، ابتدا داستان انتخاب شده به صورت گروهی خوانده شده و سپس مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

علاقمندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز