خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه تصویرگری از شعرهای معاصر؛

۵۲ تصویرگر ۵۲ شعر را تصویرگری می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۱۲

در این نمایشگاه، ۵۲ قطعه شعر از ۵۲ شاعر معاصر انتخاب شده و توسط ۵۲ تصویرگر ایرانی و خارجی تصویرگری شده‌ است و به نمایش گذاشته خواهد شد.

ایلنا؛ برگزیده‌ای از شعر شاعران معاصر، توسط تصویرگران ایرانی و خارجی تصویرگری شده و در گالری ممیز خانه هنرمندان به نمایش گذاشته می‌شود.

مهران سیدی؛ یکی از برگزارکنندگان این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: نام کلی این نمایشگاه، «مضارع تصویری» است که اولین دوره از آن با نام «۱۰۴ پنجره» از ۲۲ شهریور تا ۲ مهرماه برپا می‌شود.

وی با اشاره به عدد ۱۰۴ افزود: در این نمایشگاه، ۵۲ قطعه شعر از ۵۲ شاعر معاصر انتخاب شده و توسط ۵۲ تصویرگر ایرانی و خارجی تصویرگری شده‌ است و به نمایش گذاشته خواهد شد.

سیدی ضمن بیان این مطلب که خودش به همراه عاطفه شفیعی راد، سمیه طوسی و نرگس محمدی برگزارکنندگان این نمایشگاه هستند، گفت: در مرحله اول، من و خانم طوسی از بین اشعار ۷۰۰ شاعر معاصر (شاعرانی همچون نیما یوشیج، یدالله رویایی، محمدعلی سپانلو، هوشنگ چالنگی، علی باباچاهی، احمد شاملو، فروغ فرخزاد، احمدرضا احمدی و...) ۳۰۰ قطعه شعر را انتخاب و در اختیار اعضا دیگر گذاشتیم که در چند مرحله این تعداد به رقم نهایی رسید.

وی ادامه داد: البته قصد ما از انتخاب شعر‌ها، ارزشگذاری بر آن‌ها نبوده اما به هر حال سعی کرده‌ایم بهترین‌ها را انتخاب کنیم. حتی برخی از شاعران خواستند شعر انتخاب شده‌ از آن‌ها را تغییر دهیم، اما چون تصمیم جمعی گروه بود، اینکار را نکردیم.

وی اظهار داشت: در ادامه هر قطعه شعری را به یک تصویرگر سپردیم. تصویرگرانی همچون قباد شیوا و... همچنین یازده تصویرگر خارجی نیز از کشورهای ایتالیا، فرانسه، آلمان، اسپانیا، روسیه و فرانسه نیز با ما همکاری داشته و هر کدام یک شعر را تصویرگری کرده‌اند.

سیدی در پاسخ به این سوال که هدف از برگزاری این نمایشگاه چه بوده است؟؛ گفت: واقعیت این است که هنوز هم بسیاری از مردم شاعران معاصر را نمی‌شناسند. بنابر این یکی از اهداف ما شناساندن چهره‌های برجسته‌ی شعر معاصر به مردم است. در این مسیر نیز سعی کردیم با کمک تصویر ارتباط بهتری بین اشعار و مخاطبان ایجاد شود.

وی درمورد انتخاب تصویرگری در این نمایشگاه، ادامه داد: واقعیت این است که تصویرگران ایرانی طی سال‌ةای اخیر توانسته‌اند جایگاه شناخته شده و متعالی در جهان به دست بیاورند. هرچند بیشتر فعالیت تصویرگران ایرانی روی ادبیات کودک و متون کهن است اما ما تصمیم گرفتیم با تلفیق هنر تصویرگران با شعر شاعران، ارتباط موثرتری را ایجاد کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز