خبرگزاری کار ایران

تأسیس و تجهیز دو فروشگاه کتاب در نجف اشرف

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۳۹

دو فروشگاه کتاب از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هم زمان با ایام بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف تاسیس و تجهیز خواهد شد.

ایلنا: حمید دهدشتی مشاور فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اهم برنامه­های فرهنگی پیش بینی شده سازمان در ایام بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری هفته كتاب، وی اظهار کرد: با توجه به رسالت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در عرصه بین­­المللی اولویت­ فعالیت‌های فرهنگی این سازمان پرداختن به مسائل مربوط جهان اسلام و همچنین مسائل ویژه ایرانیان خارج از کشور است که بر همین اساس می‌توان به تأسیس و تجهیز دو فروشگاه کتاب در نجف هم زمان با هفته کتاب با دربرداشتن یک هزار و ۴۰۰ عنوان کتاب اشاره کرد.

وی یکی دیگر از برنامه‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ایام «هفته کتاب» را رونمایی کتاب فاخر «فرهنگ و تمدن اسلامی در قلمرو سامانیان» عنوان کرد و گفت: رونمایی از کتاب فاخر و نفیس «فرهنگ و تمدن اسلامی در قلمرو سامانیان» به زبان سیریلیک که با بیش از یک هزار و ۲۰۰ صفحه منتشر شده است، در دهه پایانی آبان ماه در تاجیکستان و با حضور دکتر ناجی مولف کتاب برگزار می‌شود.

دهدشتی درباره «فرهنگ و تمدن اسلامی در قلمرو سامانیان» توضیح داد: نسخه فارسی این کتاب در سال ۱۳۸۶ توسط انتشارات امیرکبیر چاپ شده بود و و نسخه سیریلیک آن با همکاری و هماهنگی موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی با رایزنی فرهنگی ج. ا. ایران در تاجیکستان منتشر خواهد شد.

حضور موسسه الهدی در نمایشگاه بین­المللی کتاب تونس به عنوان نماینده صنعت نشر ایران و تنها ناشر ایرانی با گلچینی از کتاب‌های ناشران ایرانی در دهه دوم آبان نیز از دیگر فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ایام «هفته کتاب» است که دهدشتی به آن اشاره کرد.

مشاور فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه ابراز کرد: مراسم رونمایی کتاب و معرفی فرهیختگان و نویسندگان ایرانی به مخاطبان خارجی در ۱۵ کشور که در برنامه­های سال‌های گذشته سازمان وجود داشت امسال نیز در صورت تأمین اعتبار از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل اجرا خواهد بود.

به گفته وی در صورت اختصاص اعتبار، مراسم رونمایی کتاب و معرفی فرهیختگان و نویسندگان ایرانی به مخاطبان خارجی با همکاری رایزنی­های فرهنگی ج. ا. ایران در کشورهای مقصد و با حضور مولفین و نویسندگان برجسته ایرانی برگزار خواهد شد و معمولا با یک نمایشگاه کتاب کوچک در محل نمایندگی‌های فرهنگی همراه خواهد بود.

دهدشتی در پایان اظهار کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه ایرانیان خارج از کشور در راستای ایجاد خودباوری و امید در نسل جوان که همیشه مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است نیز از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است که در صورت تأمین اعتبار انجام خواهد شد.

بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «یادگار ماندگار» از ۲۰ تا ۲۷ آبان ماه سال جاری در سرتاسر کشور برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز