خبرگزاری کار ایران

حسین فتاحی:

دسترسی مردم به کتاب را راحت کنیم

کد خبر : ۱۸۶۶۱

یک نویسنده گفت: اگرمی‌خواهیم کتاب را به میان مردم ببریم باید کاری کنیم که آن‌ها بتوانند راحت به کتاب دسترسی داشته باشند و این کالا را خریداری کنند.

ایلنا: حسین فتاحی نویسنده اظهار کرد: به اعتقاد من پرداختن به کتاب دو بار در سال به صورت جدی، نکته‌ای بسیار ارزشمند است و ما شاهد هستیم که وضعیت نشر در ایام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و هم‌چنین «هفته کتاب» رونق زیادی می‌گیرد و همین جای تشکر و قدردانی از مسئولان را دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری هفته كتاب، وی صحبت‌های خود را به عنوان یک علاقه‌مند به کتاب ادامه داد و گفت: ما همه از مقام معظم رهبری گرفته تا مسئولان کشور و وزیر و معاون و تک‌تک مردم به اهمیت کتاب اذعان داشته و در این باره از بزرگان دینی و ملی خود روایات بسیاری شنیده‌ایم. همین اهمیت و از سویی ارائه دین اسلام به وسیله کتاب، دلیلی است که به موضوع «کتاب» به صورت یک مناسبت نگاه نکنیم.

فتاحی افزود: نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به برنامه‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و هم‌چنین هفته کتاب باید فرا‌تر از برگزاری یک مناسبت فرهنگی باشد و در این صورت همه روزهای سال را روز کتاب و کتاب‌خوانی خواهیم دید.

این نویسنده با بیان اینکه زندگی بشر با فرهنگ و به ویژه کتاب آمیخته است، اظهار کرد: وقتی ما همه روزهای سال را روزی برای بهادادن به کتاب بدانیم، وضعیت نشر رونق می‌گیرد و به‌سامان می‌شود.

وی در ادامه به مشکل توزیع اشاره کرد و گفت: سال‌هاست که همه بزرگان و مسئولان کشور و از سویی اهالی قلم اذعان می‌کنند که توزیع مساله و مشکل اصلی نشر است؛ اما متاسفانه در طول این سال‌ها نتوانسته‌ایم برای توزیع کتاب فکر جدی کنیم.

نویسنده «عشق سال‌های جنگ» با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای کتاب در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تصریح کرد: ما در هر شهر و شهرستان بزرگ یک فروشگاه بزرگ کتاب نیاز داریم؛ فروشگاه‌های کوچکی که در نقاطی از کشور فعالیت می‌کنند جوابگوی جمعیت ۷۰ میلیونی کشور نیستند و به نظر می‌رسد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جای هر برنامه‌ای بهتر است بر ایجاد فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای در سرتاسر کشور اقدام کند.

حسین فتاحی ادامه داد: یک هفته از کتاب و کتاب‌خوانی گفتن خوب است اما اگر می‌خواهیم کتاب را به میان مردم ببریم باید کاری کنیم که همین مردم بتوانند راحت به کتاب دسترسی داشته باشند و این کالا را خریداری کنند. مردم نباید برای خرید کتاب مجبور شوند از سرتاسر کشور به تهران بیایند و یا از تمام نقاط تهران، به میدان انقلاب بروند.

وی پیشنهاد داد: به نظر من وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اگر از همین امروز آغاز کند، می‌تواند هر سال یک فروشگاه در نقطه‌ای از کشور تاسیس کند و مثلا انتظار داشته باشیم ۲۰ سال آینده ۲۰ فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای بزرگ کتاب در کشور داریم.

بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «یادگار ماندگار» از ۲۰ تا ۲۷ آبان ماه سال جاری در سرتاسر کشور برگزار می‌شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز