خبرگزاری کار ایران

داود موسایی:

كتاب‌فروشی را به سیستم پخش كتاب ترجیح می‌دهیم

موسایی می‌گوید: اجرای طرح اختصاص 7 درصد هزینه‌ی فروش به مولف، از نظر ایده جالب و خوب محسوب می‌شود، اما برای اجرای طولانی‌مدت كمی نشدنی به نظر می‌رسد. فكر می‌كنم این كار، بیشتر جنبه‌ی تبلیغاتی دارد.

ایلنا: سیستم‌های پخش و توزیع كتاب در ایران، به جز در برخی از حوزه‌ها، تجربه‌های چندان موفقیت‌آمیزی نبوده است. چند وقتی‌ست كه بحث خرید كتاب از طریق سیستم‌های توزیع كتاب، با حضور طرحی با اسم «سام» شكل جدیدتری به خود گرفته است. یكی از امكاناتی كه این طرح دراختیار خریداران قرار داده، عدم دریافت هزینه جابجایی و تحویل كتاب با قیمت پشت جلد آن است. بخش دیگری كه مجریان این طرح برای حمایت از مولفان اجرا كرده‌اند، اختصاص 7 درصد از هزینه‌ی فروش كتاب به مولف (نویسنده یا مترجم) آن اثر است. دو تفاوتی كه بین این طرح و نمونه‌های قبلی‌ وجود دارد، باعث ایجاد تردیدهایی در زمینه‌ی فعالیت آن به نسبت طرح‌های قبلی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داود موسایی؛ مدیر انتشارات «فرهنگ معاصر»، در مورد اختصاص 7 درصد از هزینه‌ی فروش كتاب به مولف آن گفت: به هر حال این طرح از نظر ایده، جالب و خوب محسوب می‌شود، اما برای اجرای طولانی‌مدت كمی نشدنی به نظر می‌رسد. فكر می‌كنم این كار، بیشتر جنبه‌ی تبلیغاتی دارد، اما در هر حال باز هم به نظرم مطرح كردن طرح‌های حمایتی از مولفان اقدام مثبتی به شمار می‌رود. از طرف دیگر طرح‌های توزیع كتاب مخاطبان خود را دارد و شاید بخشی از جامعه خرید كردن از این راه را ترجیح بدهند.

وی درخصوص اجرای این طرح برای تولیدات انتشارات «فرهنگ معاصر» گفت: ترجیح ما برای توزیع كتاب‌های انتشاراتمان، استفاده از همان روش‌ها و سیستم‌های سنتی فروش كتاب است. مخاطبان آثار مرجع، بیشتر به تهیه این كتاب‌ها از طریق كتاب‌فروشی‌ها تمایل دارند تا استفاده از روش‌های پخش و توزیع كتاب. ما همچنان كتاب‌هایمان را از طریق كتاب‌فروشی‌ها به دست خریداران می‌رسانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز