خبرگزاری کار ایران

سی و یکمین نشست عصر روشن برگزار می‏‌کند:

عصری با علیرضا طبایی در نشست «مادرم؛ ایران»

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۵۱

سی‌ویکمین نشست «عصر روشن» با محوریت ایران و ادبیات فارسی، 68سالگی و بیش از نیم قرن فعالیت ادبی علیرضا طبایی شاعر، منتقد و روزنامه‏ نگار ادبی پیشکسوت را گرامی می‌دارد. از طبایی به تازگی مجموعه‌ شعر «مادرم؛ ایران» منتشر شده است.

ایلنا: سی‌ویکمین نشست «عصر روشن» با محوریت ایران و ادبیات فارسی، 68سالگی و بیش از نیم قرن فعالیت ادبی علیرضا طبایی شاعر، منتقد و روزنامه‏ نگار ادبی پیشکسوت را گرامی می‌دارد. از طبایی به تازگی مجموعه‌ شعر «مادرم؛ ایران» منتشر شده است.

به گزارش ایلنا، در این نشست که عصر روز پنج‌شنبه (9 آذرماه جاری) برگزار خواهد شد، شاعران و منتقدانی چون فرهاد عابدینی، مهدی عاطف‏راد، سهیل محمودی و علیرضا بهرامی ـ دبیر نشست‏های عصر روشن ـ سخن خواهند گفت و علیرضا طبایی نیز علاوه بر شعرخوانی، به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه‌ موضوع نشست خواهد پرداخت.

«علیرضا طبایی» متولد 14 آذر 1323 در شیراز، اولین شعرش را در سال 1337 در مجله‌ «سپید و سیاه» منتشر کرد. از طبایی تاکنون این مجموعه‌ شعرها منتشر شده است: «جوانه‏‌های پاییز» 1344، «از نهایت شب» 1350، «گزیده آثار کوتاه از شاعران معاصر» 1351، «خورشیدهای آن‏ سوی دیوار» 1360، «شاید گناه از عینک من باشد» 1385 (برگزیده‌ دومین دوره‌ جایزه‌ کتاب سال شعر خبرنگاران) و «مادم؛ ایران» 1391. او علاوه بر مجموعه‌ شعر در دست انتشار «تندر، اما ناگهانی‏‌تر»، مجموعه‌ شعر «گزارش به آینده» و نیز اثر پژوهشی «تاریخچه و سیر نمایشنامه‌ منظوم در ایران» را هم برای چاپ آماده دارد.

طبایی در زمینه‌ روزنامه‏‌نگاری هم فعالیت داشته که از آن جمله به مسؤولیت 14‌ساله‌ اداره صفحات شعر مجله‌ «جوانان امروز» در سال‌های دهه‌ 40 و 50 می‌توان اشاره کرد.

بخش دوم نشست 31 عصر روشن هم به مجموعه‌ شعر «نگذار نقشه‌ها وطنم را عوض کنند» اثر حامد ابراهیم‌پور اختصاص دارد که در آن، حبیب محمدزاده، محمدرضا تقی‌دخت و علیرضا بهرامی سخن خواهند گفت و شاعر مجموعه نیز به شعرخوانی و بیان دیدگاه‌هایش خواهد پرداخت.

«حامد ابراهیم‌پور» ‌زاده‌ سال 1359 است. تاکنون از او، مجموعه‌های شعر «یک مرد بی‌ستاره‌ی آبانی»، «دروغ‌های مقدس»، «مرده‌ها خواب نمی‌بینند» و «با دست من گلوی کسی را بریده‌اند» منتشر شده و مجموعه‌ شعر «آلن دلون لاغر می‌شد و کتک می‌خورد» در دست انتشار است.

سی‌ویکمین نشست «عصر روشن» از ساعت 16:45 روز پنج‌شنبه در محل کتابسرای روشن واقع در تهران، خیابان سمیه، نرسیده به تقاطع خیابان مفتح، برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز