خبرگزاری کار ایران

یادواره خلیل عمرانی برگزار می‌شود

کد خبر : ۲۸۵۵۲

جانشین رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور از برگزاری یادواره بزرگ استاد خلیل عمرانی در دانشگاه تهران خبر داد.

ایلنا: حسین حسن‌نژاد گفت: در نکوداشت خلیل عمرانی(شاعر ارجمند ادبیات انقلاب اسلامی) در دانشگاه تهران در کنار برنامه‌هایی مانند سخنرانی حجت الاسلام ناصر نقویان و حضور شاعران متعهد و آئینی، شاهد قرائت پیام رئیس جمهوری خواهیم بود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بسیج هنرمندان، حسن‌نژاد با اشاره به استقبال نهادهای مختلف از ابتکار بسیج هنرمندان برای اجرای یک نکود داشت بزرگ و وزین برای این شاعر آئینی اظهار داشت: نهادهای مختلفی برای اجرای نکوداشت‌های مختلف اعلام آمادگی کردند لذا با هماهنگی خانوادهٔ عزادار عمرانی مقرر شده برنامه نکوداشت ایشان به اهتمام بسیج هنرمندان و با همکاری و مشارکت نهاد‌ها و سازمان‌هایی مانند سازمان بسیج مستضعفین، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج دانشجویی، بسیج دانشجویی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، باحضور خانواده، شاگردان و علاقمندان آن مرحوم برگزار شود.

وی ضمن دعوت از اقشار مردم هنر دوست برای شرکت در این مراسم اظهار داشت: این مراسم از ساعت ۱۴. ۳۰ تا ۱۶. ۳۰ روز سه شنبه ۲۸ آذرماه در مسجد دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و در کنار طلب رحمت و مغفرت پروردگار برای روح۰ بلند این شاعر دلسوخته اهل بیت از مقام ادبی و خدمات رئیس فقید انجمن شعر بسیج تجلیل می‌شود.

خلیل عمرانی متخلص به پژمان دیری شاعر آیینی، صبح روز یکشنبه (۱۹ آذرماه) پس از یک دوره بیماری در سن ۴۸سالگی در بیمارستان قلب تهران درگذشت.

پیکر او ۲۰ آذرماه در تهران تشیع و طبق وصیت خودش، برای خاک‌سپاری به شهر دیر از توابع استان بوشهر منتقل شد.

از میان آثار منتشرشدهٔ آن مرحوم به «مروارید فراموش»، «ترنم حضور»، «ساعت به وقت شرعی دریا» و «دلمویه‌های بم» می‌توان اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز