خبرگزاری کار ایران

تجربه «دا» نشان‌دهنده جای خالی زنان در ادبیات دینی است

کد خبر : ۳۲۸۷۴

محمدحسن حسینی گفت: چاپ‌های متعدد کتاب «دا» نشان دهنده عطش جامعه در موضوعات مربوط به زنان در حوزه دفاع مقدس و دیگر حوزه‌های دینی و اجتماعی ا‌ست.‏

ایلنا: محمدحسن حسینی درباره زن در وقایع و اتفاقات تاریخی و ادبیات دینی گفت: زن نقش پررنگ و مهمی در ادبیات دینی دارد چرا که زنان همواره در دین و وقایع تاریخی اسلام نقش به سزایی داشتند. اگر به عاشورا نگاه کنیم حضرت زینب(س) را می‌بینیم که پیامبر عاشورا بودند و اگر به قبل از آن و بعد از رحلت پیامبر نگاه کنیم حضرت فاطمه(س) با رفتار و منش خاصی سعی در زنده نگه داشتن ارزش‌های اسلام داشتند و به گونه‌ای رفتار می‌کردند تا مردم ارزش‌های اسلامی را از یاد نبرند.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری كنگره شعر زنان عاشورایی، وی افزود: هزاران سال بعد از این بزرگواران، ما زنانی را در تاریخ کشورمان دیدیم که با حضور در خیابان‌ها و پشت جبهه‌ها پا به پای مردان جنگیدند. علیرغم تمامی این اتفاقات ما در ادبیات دینی به زنان‌ کم پرداختیم، در حالی که نیاز جامعه امروز پرداختن به زنان است.

وی یادآور شد: قالب شعر یکی از قالب‌های ادبی تاثیرگذار بر فرهنگ مردم است، اگر بتوانیم این موضوعات را در قالب شعر عرضه کنیم پاسخگوی نیاز بخش عمده‌ای از مردم خواهیم بود.

حسینی حضور پررنگ زنان شاعر در این کنگره را یکی از عواملی دانست که می‌تواند به برگزاری هرچه بهتر آن کمک کند: هرچقدر زنان شاعر بیشتری در این کنگره حضور داشته باشند و آثار بیشتری از زنان جمع‌آوری شود؛ نگاه بهتری به موضوع به وجود خواهد آمد، چرا که زنان درک بهتری از این موضوعات دارند.

این شاعر توجه به شاعران زنی را که در حوزه دین فعالیت می‌کنند؛ یکی دیگر از رویکردهای مهم کنگره ملی زنان عاشورایی دانست و تاکید کرد: ما شاعران زن بزرگی داشتیم که در حوزه ادبیات دینی فعالیت می‌کردند، نظیر خانم صفارزاده و خانم سپیده کاشانی و... اگر در این کنگره یاد این شاعران گرامی داشته شود؛ خالی از لطف نخواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز