خبرگزاری کار ایران

خاطرات «محسن رفیقدوست» منتشر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۵۱

هدایت الله بهبودی، نویسنده و مدیر دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری از انتشار کتاب جدید‌اش مشتمل بر خاطرات «محسن رفیقدوست» وزیر سپاه، توسط انتشارات سوره مهر خبر داد.

ایلنا: هدایت‌الله بهبودی درباره کتاب خاطرات «برای تاریخ می‌گویم»، خاطرات محسن رفیقدوست که مراحل آماده‌سازی را در سوره مهر می‌گذارند، گفت: آقای رفیقدوست در قلب حوادث انقلاب و جنگ قرار داشته، ایشان به عنوان وزیر سپاه نقش مهمی در تدارکات جبهه به عهده داشت و خاطرات فراوان و زیبایی دارند که بر جذابیت این اثر افزوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از حوزه هنری، مدیر دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری درباره کتاب «برای تاریخ می‌گویم» گفت: از مدتی پیش به این نتیجه رسیده‌ایم که ثبت و ضبط خاطرات دهه اول انقلاب مغفول مانده است. می‌بایست برای این برهه زمانی اقدامی صورت می‌دادیم. گذشت ۳۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، ضرورت توجه به حوادث سال‌های آغازین انقلاب را افزایش داد.

وی ادامه داد: ده سال اول انقلاب که جنگ تحمیلی در آن واقع شده جزو سال‌های پر افت و خیز و پر حادثه تاریخ اخیر است.

مدیر دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری افزود: در ابتدا قصدمان این است که با دو کار روند نگارش خاطرات این دوران را شروع کنیم. اولین اثر خاطرات آقای محسن رفیقدوست است. کتاب دیگر هم خاطرات آقای جواد منصوری است که تحویل انتشارات سوره مهر شده است. این دو کتاب برای بازنمایی حوادث و رخدادهای ده سال اول انقلاب از زبان دو تن از شخصیت‌های حاضر و ناظر آن رویداد‌ها در قالب خاطرات منتشر خواهند شد.

وی در ادامه درباره ویژگی کتاب «برای تاریخ می‌گویم» گفت: کتاب خاطرات آقای محسن رفیقدوست از چند جهت اهمیت دارد. اول حوصله‌ای که تدوین‌گر این کتاب آقای سعید علامیان به خرج داده. آقای رفیقدوست با اینکه مسئولیت اجرایی ندارد، ولی سرشان شلوغ است و ثبت این خاطرات از تدوین‌گر وقت طولانی گرفته است. سعید علامیان حدود سه سال برای ثبت و ضبط خاطرات آقای رفیقدوست وقت گذاشت.

بهبودی ادامه داد: بعد از سه سال این کار به دفتر ارائه و تایید شد، ولی از آقای علامیان خواستیم که خاطرات ده، دوازده روز قبل از پیروزی آقای رفیقدوست را که ایشان از مسئولان کمیته استقبال از امام بود، نیز ثبت و به این کتاب اضافه کند که این کار نیز صورت گرفت.

مدیر دفتر ادبیات انقلاب اسلامی درباره ویژگی دوم این اثر اظهار کرد: ویژگی دوم این کار، صراحت لجهه و رک‌گویی آقای رفیقدوست است که باعث جذابیت این اثر شده است. ویژگی سوم این خاطرات هم این است که آقای رفیقدوست در قلب حوادث انقلاب و جنگ قرار داشته، ایشان به عنوان وزیر سپاه نقش مهمی در تدارکات جبهه به عهده داشت و خاطرات فراوان و زیبایی دارند که بر جذابیت این اثر افزوده است.

بهبودی در پایان درباره اینکه چقدر امکان این هست که با کارهای دفتر ادبیات و هنر مقاومت همپوشانی پیدا کند نیز اظهار کرد: ما قرار نیست وارد نگارش خاطرات جنگ شویم. چرا که این کار توسط دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری صورت می‌گیرد. در ثبت و ضبط خاطرات این دوره تاریخی، جنگ به عنوان یکی از حوادث آن دوران در کنار مسائل دیگری که در کشور رخ داده، قرار می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز