خبرگزاری کار ایران

جشنواره سراسری شعر کُردی قرآنی آیات برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۰۲۳۷

این جشنواره نهم بهمن ماه سال جاری هم زمان با هفته وحدت راس ساعت 10صبح در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار می شود.

ایلنا- سنندج: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برگزاری نخستین جشنواره سراسری شعر کُردی قرآنی آیات همزمان با هفته وحدت در کردستان خبر داد.

قباد میمنت آبادی در گفت وگو با ایلنا اظهار داشت: قرآن کریم کوثر هدایت عالم بشری، آخرین معجزه پروردگار عالمیان، کتاب زندگی وحکمت وحکومت در همه اعصار باقی خواهد ماند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج مفاهیم قرآنی در قالب ادبی شعر، تقویت زبان کُردی به عنوان ثروت ملی، حمایت از شاعران این عرصه مهم ادبی و قرآنی، تلاش در جهت خلق آثار فاخر دینی در حوزه معارف دینی و قرآنی و انقلابی در قالب بدیع هنری وتعمیق و تحکیم پایه های وحدت امت اسلامی با تکیه بر آموزه های قرآنی عنوان کرد.

دبیرجشنواره سراسری شعر کُردی قرآنی آیات افزود: رشته های مورد نظر این جشنواره که با محورت شعر کُردی در دو سبک شعر نو و شعر کلاسیک برگزار می شود شامل بخش اصلی جشنواره انسان از منظر قرآن و بخش ویژه آن قرآن کریم و کتاب بیداری است.

میمنت آبادی گفت:شاعران وادبای مشهور ونامی سراسر کشور آثار ونوشته های نغز وزیبای خود را با استفاده از آیات قرآن به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده اند.

وی یادآور شد: نخستین جشنواره شعر کردی قرآنی آیات هم زمان با هفته وحدت سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت پیامبر اکرم(ص) با همکاری معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و دفتر امور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نهم بهمن ماه سال جاری ساعت 10صبح در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز