خبرگزاری کار ایران

تابستان و غاز سفید منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۹۱

کتاب «تابستان و غاز سفید» نوشته «مژگان شیخی» توسط انتشارات سیمرغ وابسته به موسسه انتشارات امیرکبیر منتشر شد.

ایلنا: کتاب «تابستان و غاز سفید» نوشته مژگان شیخی منتشر شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، داستان این کتاب درباره زندگی یک دختر جنگ‌زده به نام «شوکا» است که در بمباران جنگ تحمیلی مادرش را از دست می‌دهد. شوکا به همراه برادر موجی‌اش به شمال می‌رود که در آن‌جا مشکلاتی برایشان پیش می‌آید.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: 

راه آبگیر از کنار شالیزاری می‌گذشت که بعد از آن به باغ وسیع پرتقالی می‌رسید. بعد از آن خانه زهرا دوست و همکلاسی شوکا بود. زهرا بهترین دوستش بود. شوکا وقتی به خانه زهرا رسید گفت: «راستی می‌خواستم از زهرا کتاب گلدوزی‌اش را بگیرم. قرار بود دختر خاله‌اش کتاب جدیدی برایش بیاورد. می‌خواهم روی پیراهن سفیدم گلدوزی کنم. هفته دیگر عروسی دختر صنم خانم است. دلم می‌خواهد گل قشنگی را روی پیراهنم پولک‌دوزی کنم.»
شوکا همیشه خیلی آرام، مهربان و خوب با سهند حرف می‌زد. دلش می‌خواست همه با سهند همین‌طور رفتار کنند و هیچ کس برایش دلسوزی و ترحم نکند.
شوکا زنگ خانه زهرا را زد. بعد از مدت کوتاهی زهرا از طبقه بالا پنجره را باز کرد، بیرون را نگاه کرد و گفت: «اِ... شوکا... تویی؟ اتفاقا دختر خاله‌ام اینجاست؛ در باز است؛ بیا تو.»
شوکا و سهند داخل حیاط شدند، روی ایوان، مادر زهرا و خاله‌اش روی نمدی نشسته بودند، حرف می‌زدند و سبزی پاک می‌کردند. لحظه‌ای که شوکا وارد شد، هر دو داشتند چای می‌خوردند.
شوکا همان‌طور که دست سهند را گرفته بود، سلام کرد. مادر زهرا وقتی شوکا را دید، لبخندی زد و با لحن گرمی گفت: «سلام شوکا جان، تویی! حالت چطور است؟ بی‌بی خوب است ان‌شاءالله؟ از بابایت چه خبر؟»
ـ خیلی ممنون، برایتان سلام رساند، از بابام هم مدتی است خبر نداریم؛ دیگر باید همین روزها نامه‌اش بیاید.
کتاب 152 صفحه‌ای «تابستان و غاز سفید» با قیمت 3400 تومان در 1000 نسخه توسط انتشارات سیمرغ وابسته به موسسه انتشارات امیرکبیر منتشر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز