خبرگزاری کار ایران

فرزان سجودی از ترجمه مقالات نشانه‌شناسی و ایدئولوژی خبر داد

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۷۵

فرزان سجودی در حال ترجمه‌ی مجموعه مقالاتی درباره‌ی «نشانه‌شناسی و ایدئولوژی» است. ترجمه «صور خیال در نظریه‌ی شعری جرجانی» نیز به پایان رسیده و منتظر مجوز وزارت ارشاد است.

ایلنا: «فرزان سجودی» (نویسنده و زبان‌شناس) درحال ترجمه‌ی مجموعه مقالاتی درباره‌ی «نشانه‌شناسی و ایدئولوژی» است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، سجودی ضمن اعلام این خبر افزود: این کتاب مجموعه ای از 12 مقاله است که انتخاب آن‌ها به دلیل نگاه آن‌ها به نشانه‌شناسی به عنوان جریانی فراتر از یک دانش ساختاری صورت گرفته است.
او افزود: واقعیت این است که نشانه‌شناسی از سطح نشانه‌شناسی از سطح یک دانش ساختاری فراتر رفته و نگاهی انتقادی به فرهنگ دارد. تحلیل‌هایی که در این حوزه انتخاب شده است، به کارکردهای انتقادی نشانه‌شناسی نگاه کرده است. کار ترجمه‌ی این اثر توسط من و «تینا امراللهی» درحال انجام است و در میانه راه ترجمه قرار دارند.
این نویسنده همچنین از اتمام کار ترجمه‌ی یک اثر و پایان تالیف اثر دیگر خود خبر داد.
«صور خیال در نظریه‌ی شعری جرجانی» نوشته «کمال ابودیب» اثری است که سجودی درباره‌ی آن گفت: کار ترجمه‌ی این اثر را به صورت مشترک با «فرهاد ساسانی» به پایان رسانده‌ایم و این اثر درحال حاضر توسط نشر علم برای کسب مجوز به وزارت ارشاد فرستاده شده است.
او ادامه داد: تالیف کتابی را با عنوان «التفات در شعر معاصر فارسی» به پایان رسانده‌ام. تالیف این کتاب به صورت مشترک با «فرید دهقان» انجام داده‌ام و در آن به صنعت «التفات» به عنوان صنعتی که کمتر به آن توجه شده، پرداختیم. در این اثر نمونه‌های مختلفی از التفات ذکر و مورد بررسی قرار گرفته است. این اثر هم به انتشارات علم تحویل داده شده و در مراحل اخذ مجوز قرار دارد.
فرزان سجودی در سال 1340 در اصفهان متولد شده‌ است. او دوره کارشناسی را در رشته‌ی ادبیات انگلیسی و دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترای خود را در رشته‌ی زبان‌شناسی در دانشکده علامه طباطبایی به پایان رساند و فارغ التحصیل نخستین دوره دکترای این دانشگاه است. او هم اکنون عضو هیات علمی دانشگاه هنر و از جمله معدود زبان‌شناسانی است که در حوزه نشانه‌شناسی تخصص دارد. از ترجمه‌های او می‌توان به «فریاد خاموش»، کنزابورو اوئه، «ساخت‌گرایی،‌ پساساختگرایی و مطالعات ادبی»، «هنر و اندیشه‌های اهل هنر»، «هنر و اندیشه‌های اهل هنر»، «نشانه شناسی کاربردی‌ نشانه‌شناسی تئاتر و درام»، «مبانی نظریه ادبی» و «ویتگنشتاین، نظریه و هنر» و تالیفاتی چون «مجموعه مقالات نخستین هم‌اندیشی نشانه‌شناسی هنرنشانه‌شناسی و ادبیات» و «نشانه‌شناسی: نظریه و عمل» اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز