خبرگزاری کار ایران

مجتبی رحماندوست:

جشنواره شعر فجر می‌تواند ظرفیت‌های نهفته شعر کشور را بارور کند

کد خبر : ۴۱۹۳۹

به اعتقاد مجتبی رحماندوست شاعر و قصه‌نویس و عضو انجمن قلم ایران، جشنواره بین‌المللی شعر فجر می‌تواند ظرفیت‌های نهفته شعر کشور را بارور کند.

ایلنا: مجتبی رحماندوست با اشاره به تاثیر برگزاری این رویداد بین‌المللی گفت: این قبیل جشنواره‌ها یک انگیزه و مشوق برای شاعران جوان کشور و در عین حال یک نقطه عطف در شعر ایران محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، این نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو انجمن قلم ایران افزود: همین که یک شاعر یک سال به انتظار می‌نشیند تا در چنین رویداد بین‌المللی شرکت کند و توان خود را در شعر محک بزند، نشان می‌دهد جشنواره شعر فجر یک نقطه عطف در فعالیت‌های شاعران ما و در مجموع شعر کشور است.

خالق کتاب‌هایی مانند «مسافر»، «یک جفت و نیم» و «می‌ل لیلی» اضافه کرد: انتخاب شعرهای برجسته توسط این جشنواره در بهبود وضعیت شعر و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه قطعاً اثرگذار خواهد بود.

رحماندوست همچنین پیشنهاد کرد جشنواره بین‌المللی شعر فجر در گام هفتم خود، بیشترین همت و توجه خود را معطوف نوسرایان و در واقع استعدادهای نهفته عرصه شعر معطوف کند.

وی در این رابطه تاکید کرد: کشور ما مملو از ظرفیت‌های نهفته و کشف نشده در عرصه شعر است و باید این استعدادهای بالقوه را به توان‌های بالفعل تبدیل کرد.

نگارنده آثاری مانند «سفر غریب»، «نگهبان غار» و «مفقود سوم» گفت: اگر جشنواره شعر فجر بتواند این نوسرایان را به سمتی سوق دهد که بتوانند استعداد‌هایشان را بروز دهند و آن‌ها را به منصه ظهور برسانند، بزرگ‌ترین خدمت را به شعر کشور کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز