خبرگزاری کار ایران

معاون هنری وزیر ارشاد:

جشنواره شعر فجر می‌تواند تفسیری از فضای فرهنگی کشور پس از انقلاب باشد

کد خبر : ۴۵۹۱۳

شعر این توان را دارد که در مخاطب قدرت تخیل و نگرش ژرف را ایجاد کند و از این جهت این ژانر ادبی دارای اهمیت والایی است.

ایلنا: معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شعر انقلاب اسلامی باید بتواند فضای فرهنگی دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی را برای آینده گزارش کند و جشنواره شعر فجر می‌تواند تفسیری از این شرایط به دست بدهد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، حمید شاه‌آبادی با اشاره به اهمیت مقوله شعر گفت: شعر یکی از مهم‌ترین ابزار‌ها و شیوه‌های حفظ فرهنگ. شعر گذشته ما را به درستی روایت کرده و می‌تواند تصویر زیبایی هم از آینده ما به دست بدهد.
وی افزود: شعر این توان را دارد که در مخاطب قدرت تخیل و نگرش ژرف را ایجاد کند و از این جهت این ژانر ادبی دارای اهمیت والایی است.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: شعر یکی از مشتقات موجود هفت هنر اصلی است و اگر بخواهیم آن را از منظر هنری نگاه کنیم، باید بگوئیم شعر تمام ظرافت‌ها و لطافت‌های هنری را در خودش دارد.
شاه‌آبادی با بیان اینکه «هنر جوشش تخیل آزاد است» گفت: هنرمند کسی است که می‌تواند قوه خیالش را آزادانه به پرواز دربیاورد و شعر این امکان را برای شاعر فراهم می‌کند.
وی تاکید کرد: خوشبختانه دوستان ما در وزارت ارشاد سامان بهتری را به حوزه شعر داده‌اند و تلاش می‌کنند ما با زبان شعر، داشته‌های اصیل فرهنگ خودمان را از گذشته‌هایمان به عاریت بگیریم و برای نسل امروز به ارمغان بیاوریم و آنچه را در فضای امروز هست، برای آیندگان گزارش کنیم.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما معمولاً نگاه‌مان را به دوره‌هایی مهم از تاریخ با فرازهایی از شعر تصویر می‌کنیم یعنی می‌توانیم فضای فرهنگی کشورمان را در یک دوره خاص با تاکید و اشاره به اشعار شاعران در‌‌ همان دوره، بسنجیم.
شاه‌آبادی افزود: از این جهت من معتقدم شعر انقلاب اسلامی باید بتواند فضای فرهنگی دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی را برای آینده گزارش کند و جشنواره شعر فجر می‌تواند تفسیری از این شرایط باشد. در واقع باید با تقریری که از یک دوره شعر خواهیم داشت، بتوانیم فضای فرهنگی کشور را تحلیل کنیم.
وی با ابرای امیدواری نسبت به دست یافتن جشنواره شعر فجر به این مهم، بر لزوم توجه به استعدادهای جدید و نگاه‌های ظریف به حوزه شعر در این رویداد بین‌المللی تاکید کرد و گفت: امیدوارم جشنواره شعر فجر بتواند به این موفقیت نائل شود

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز