خبرگزاری کار ایران

مسجد جامعی خواستار شد؛

تبدیل خانه نیما به خانه شعر و تعیین تکلیف نهایی خانه پروین اعتصامی

asdasd

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران خواستار تعیین تکلیف خانه پروین اعتصامی و اخوان ثالث و ساماندهی خانه نیمایوشیج به عنوان خانه شعر و خانه استاد فیروزکوهی در خیابان زرین نعل شد.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران خواستار تعیین تکلیف خانه پروین اعتصامی و اخوان ثالث و ساماندهی خانه نیمایوشیج به عنوان خانه شعر و خانه استاد فیروزکوهی در خیابان زرین نعل شد

به گزارش ایلنا، احمد مسجد جامعی با اشاره به بخشی از خانه پروین اعتصامی که هنوز نیاز به ساماندهی دارد گفت: شهرداری تهران یک بخش از سه بخش خانه پروین اعتصامی را تملک کرده که جای تشکر دارد و میراث فرهنگی نیز برای آن قسمت که در اختیار بخش خصوصی است اعتبارات خوبی را در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به تاثیرگذاری که پروین اعتصامی در فرهنگی عمومی کشور داشته باید ساماندهی فضای این خانه همچنان پیگیری شود.

عضو شورای شهر افزود: خانه اخوان ثالث نیز تا حدودی خریداری شده اما قرار بود تبدیل به خانه موزه شود که نیاز است ساماندهی این خانه نیز در دستور کار قرار گیرد.

مسجد جامعی با اشاره به اینکه خانه نیما یوشیج به عنوان بنیانگذار شعر معاصر همچنان پابرجاست گفت: شهرداری خانه شعری در تپه‌های عباس آباد طراحی کرده اما نمی‌توان کشوری که مانند ایران که شعر و شاعری در آنجایگاه خاصی دارد در یک فضای فیزیکی وقراردادی خانه شعرش را برپا کند.

وی افزود: خانه نیمایوشیج می‌تواند مکان مناسبی برای ایجاد خانه شعر باشد. همچنین خانه استاد فیروزکوهی در خیابان زرین نعل نیز پاتوق بسیاری از بزرگان ما بوده که باید در خصوص ساماندهی آن اقدامات لازم به عمل آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز