خبرگزاری کار ایران

گزینش اولیهٔ آثار جشنوارهٔ کتاب بر‌تر دانشگاهی آغاز شد

بررسی و گزینش اولیه ۷۵۰ عنوان کتاب ثبت‌شده در دبیرخانه بیست و یکمین جشنواره کتاب بر‌تر دانشگاهی آغاز شد.

ایلنا: بررسی و گزینش اولیه ۷۵۰ عنوان کتاب ثبت‌شده در دبیرخانه بیست و یکمین جشنواره کتاب بر‌تر دانشگاهی آغاز شد.

به گزارش ایلنا، با پایان یافتن مهلت دریافت آثار بیست و یکمین جشنواره کتاب بر‌تر دانشگاهی، ۷۵۰ عنوان کتاب در دبیرخانهٔ این رقابت علمی ثبت شد که کار بررسی و گزینش اولیهٔ این آثار نیز در شوراهای تخصصی شروع شده است.

این شورا‌ها وظیفهٔ بررسی و تطبیق آثار رسیده با شرایط فراخوان را برعهده دارند و تاکنون ۲ شورا تشکیل جلسه داده و هفتهٔ آینده نیز دو شورای دیگر جلسات خود را برگزار می‌کنند که این روند تا پایان گزینش اولیه همهٔ آثار ادامه خواهد داشت.

شوراهای تخصصی آثار انتخابی را به هیئت داوران نهایی جشنواره کتاب بر‌تر دانشگاهی معرفی خواهند کرد.

آثار رسیده ابتدا در شوراهای فنی ـ مهندسی، علوم اجتماعی، علوم انسانی، علوم پایه، پزشکی و دامپزشکی مورد بررسی اولیه قرار می‌گیرند.

جشنوارهٔ کتاب بر‌تر دانشگاهی از سوی موسسهٔ انتشارات دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

شرایط شرکت در بیست و یکمین جشنواره کتاب‌های دانشگاهی، همچون سال‌های گذشته بوده و باید حداقل یکی از مولفان و مترجمان کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه‌های کشور باشند و آثاری هم که به زبان‌های غیرفارسی نوشته شده‌اند در بخش بین‌الملل بررسی می‌شوند.

همچنین کتاب‌های ارسالی باید چاپ نخست سال ۱۳۹۰ باشند. آثاری که در بخش ترجمه مورد پذیرش قرار می‌گیرد، می‌بایست چاپ اصلی آن‌ها در ۵ سال اخیر باشد و آثار قدیمی‌تر از چرخه داوری حذف می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز