خبرگزاری کار ایران

حضور ناشران الکترونیک در نمایشگاه کتاب

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۴۲

امسال بخش ناشران الکترونیک در نمایشگاه كتاب به صورت مستقل برگزار خواهد شد و زمینه‌ای برای آشنایی ناشران داخلی و عموم مردم با ظرفیتهای نشر کتاب از طریق الکترونیک فراهم خواهد کرد.

ایلنا: نشست کمیته نشر الکترونیک بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران با حضور محمدصادق افراسیابی؛ مدیر کمیته نشر الکترونیک، حجت الاسلام سالاریان؛ قائم مقام شورای عالی اطلاع رسانی و عضو کارگروه معین شورای عالی فضای مجازی، سید محسن میربهرسی کار‌شناس رسانه‌های دیجیتال و معاون سابق امور اجتماعی پلیس فتا و جمعی از فعالان عرصه نشر الکترونیک کشور برگزار شد.
به گزارش ایلنا، محمد صادق افراسیابی؛ مدیر کمیته نشر الکترونیک بیست و ششمین نمایشگاه کتاب در ابتدای این نشست اظهار داشت: نگاه معاون فرهنگی وزیر ارشاد به بخش نشر الکترونیک این است که این بخش باید در خدمت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی قرار گیرد و بخش نشر الکترونیک نمایشگاه کتاب ظرفیتهای جدیدی را برای توسعه کتابهای آنلاین و الکترونیک به دنبال خواهد داشت.
وی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۵۰ ناشر از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز نشر الکترونیک را اخذ کرده‌اند تصریح کرد: باید به گونه‌ای برنامه ریزی کرد تا در نمایشگاه کتاب صرفا اشخاص حقیقی و حقوقی که از ظرفیتهای نشر الکترونیک برای توسعهٔ فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده می‌کنند حضور داشته باشند و ان شاءالله با نظارتی که صورت خواهد گرفت در نمایشگاه کتاب شاهد هیچ گونه موازی کاری با سایر نمایشگاه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اینترنتی نخواهیم بود.
مدیر کمیته نشر الکترونیک بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران خاطر نشان کرد: در سال گذشته بخش نشریه الکترونیک گوشه‌ای از بخش بازار جهانی کتاب بود که امسال این بخش به صورت مستقل برگزار خواهد شد و زمینه‌ای برای آشنایی ناشران داخلی و عموم مردم با ظرفیتهای نشر کتاب از طریق الکترونیک فراهم خواهد کرد.
معاون فرهنگی، مطبوعاتی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در تشریح بخشهای مختلف کمیته نشر الکترونیک نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: واحدهای نمایشگاهی، فروشگاهی، فرهنگسازی و معرفی فناوری‌های نوین عرصه کتاب و کتابخوانی از جمله واحدهای کمیته نشر الکترونیک بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران خواهد بود.
حجت الاسلام سالاریان؛ قائم مقام شورای عالی اطلاع رسانی کشور و عضو کارگروه معین شورای عالی فضای مجازی در ادامه این نشست گفت: حوزه الکترونیک مبسوط و وسیع بوده و قطعا توجه ویژه نمایشگاه کتاب به ناشران کتاب الکترونیک باعث توسعه فرهنگ کتابخوانی در کشور خواهد شد.
سالاریان تصریح کرد: کاغذ تنها یک ابزار برای انتشار کتاب است و امروزه این ابزار دست خوش تغییراتی شده است و شاهد ظهور کتابهای الکترونیک و آنلاین در سطح جهان و کشور هستیم و بهترین مکان برای معرفی این بستر جدید در سطح کشور، نمایشگاه بین المللی کتاب است.
وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب مختص این نوع کتابهای الکترونیک و آنلاین است اظهار داشت: امیدواریم امسال با توجه به اهمیت کتاب و فرهنگسازی مطالعه در کشور، نمایشگاهی بدون دغدغه و با اقدامات خوب و مناسب برگزار شود.
در ادامهٔ این نشست سایر اعضا با بیان نظرات خویش بر اهمیت فرهنگسازی کتابخوانی الکترونیک و آنلاین در بین عموم مردم تاکید کرده و خواستار توجه جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عرصه نشر الکترونیک شدند.
کمیته نشر الکترونیک بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ماه گذشته با حکم علی اسماعیلی؛ معاون فرهنگی و رئیس نمایشگاه کتاب تهران آغاز به کار نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز