خبرگزاری کار ایران

بزرگداشت ارباب‌شیرانی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۰۶

در آستانهٔ دومین سالگرد درگذشت سعید ارباب‌شیرانی، نشست هفتگی شهرکتاب به بزرگداشت مقام علمی ارباب‌شیرانی و نقد و بررسی کتاب «اشکال یک اسطوره» با حضور ابوالحسن نجفی، رضا نیلی‌پور، فرزان سجودی و مجد‌الدین کیوانی اختصاص دارد.

ایلنا: زندگی پرماجرای یوسف در تفسیرهای بی‌شماری که در طول قرن‌های متمادی بر قرآن نوشته شده است سهم قابل توجهی دارد. به تازگی کتاب «اشکال یک اسطوره، گونه‌گونی شخصیت ادبی حضرت یوسف» نوشتهٔ مرحوم سعید ارباب‌شیرانی با ترجمهٔ مجد‌الدین کیوانی منتشر شده است. این کتاب معرفی قصهٔ حضرت یوسف بدان‌گونه که در کتاب مقدس و قرآن آمده و سپس نقد و بررسی ساختار ومحتوای پاره‌ای از روایاتی است که از این قصهٔ شگفت‌انگیز در ادبیات منظوم و منثور غرب و شرق (به‌ویژه انگلیسی و فارسی) خلق شده است.

به گزارش ایلنا، در آستانهٔ دومین سالگرد درگذشت سعید ارباب‌شیرانی، نشست هفتگی شهرکتاب در روز سه‌شنبه هشتم اسفند، ساعت ۱۶: ۳۰ به بزرگداشت مقام علمی ارباب‌شیرانی و نقد و بررسی کتاب «اشکال یک اسطوره» اختصاص دارد که با حضور ابوالحسن نجفی، رضا نیلی‌پور، فرزان سجودی و مجد‌الدین کیوانی در مرکز فرهنگی شهرکتاب، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچهٔ سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

از سعید ارباب‌شیرانی کتاب هشت‌جلدی «تاریخ نقد جدید» اثر رنه‌ولک نیز به فارسی ترجمه و منتشر شده است که حاصل بیست سال تلاش علمی اوست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز