خبرگزاری کار ایران

آخرین جشنواره منطقه‌ای شعر فجر با حضور شاعران ۱۴ کشور برگزار شد

کد خبر : ۴۹۹۳۰

آخرین جشنواره نطقه‌ای شعر فجر با حضور شاعرانی از ۱۴ کشور جهان شب گذشته در شهر شعر و ادب و زادگاه حافظ و سعدی در شیراز برگزار شد.

ایلنا: در زادگاه حافظ و سعدی؛ آخرین جشنواره منطقه‌ای شعر فجر با حضور شاعران ۱۴ کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی هفتمین جشنواره شعر فجر، آخرین همایش منطقه‌ای این جشنواره بین‌المللی شب گذشته (۴ اسفند) به میزبانی استان فارس و در مجموعه فرهنگی - هنری حافظ شیراز برگزار شد.

در جشنواره منطقه‌ای شعر فجر در استان فارس، شاعرانی از استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان و نیز ۲۰ شاعر خارجی از ۱۴ کشور جهان از جمله ترکیه، تاجیکستان، رومانی، لهستان، پاکستان و اندونزی هم حضور داشتند.

در این برنامه علاوه بر برخی شاعران کشورمان، شاعرانی پارسی گوی می‌ه‌مان مانند کارولینا راکویتسکا از لهستان، مقصودحسین جعفری از پاکستان، طالب کریم‌اف و آذرخش از تاجیکستان، لومینیتسا اسپانو و عبدالبصیر رشحه از رومانی، باستین زولینو از اندونزی و ترگای شفق و پری شفق از ترکیه، شعرخوانی کردند.

همچنین در این جشنواره و در نوبت صبح، نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های شعر در شیراز برگزار شد و در آن شاعران ضمن شعرخوانی، به نقد و بررسی و تحلیل آثار یکدیگر پرداختند.

محمود عالیشوندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در جشنواره منطقه‌ای شعر فجر در شیراز گفت: شعر یک عطیه و یک میراث الهی است که خداوند به بشر بخشیده است و فارس و شیراز نیز میراث‌دار این هنر الهی است.
وی یکی از اهداف جشنواره شعر فجر را کشف استعداد‌های شعری دانست و افزود: باید روی استعدادهای جوان و حتی شاعران نوجوان سرمایه‌گذاری کنیم و جای امیدواری است که شاعران خوبی در عرصه شعر کشور حضور دارند.

مدیرکل ارشاد استان فارس همچنین از تصمیم این اداره‌کل برای اجرایی کردن موضوع شورای شعر و برگزاری نشست هم‌اندیشی با اصحاب شعر در استان فارس خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز