خبرگزاری کار ایران

کاروان جشنوار شعر فجر به تهران رسید

کد خبر : ۵۰۴۱۷

برنامه‌های هفتمین جشنوار بین‌المللی شعر فجر پس از برپایی هفت جشنواره منطقه‌ای در هفت استان کشور، امروز در تهران و با شعرخوانی شاعران خارجی و ایرانی در دانشگاه الزهرا (س) پیگیری شد.

ایلنا: نشست شعرخوانی شاعران ایرانی و خارجی مشارکت کننده در این رویداد بین‌المللی صبح روز شنبه ۵ اسفند در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرنگار روابط عمومی هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، در این برنامه که شاعرانی مانند عباس براتی‌پور، رضا اسماعیلی، حمیدرضا شکارسری، صادق رحمانی و سینا علی‌محمدی در آن حضور داشتند، انسی خزعلی رئیس دانشگاه الزهرا به شاعران شرکت کننده در این برنامه خوشامد گفت.

وی گفت: شعر و ادب ویژگی خاص خود را دارد و مخاطبان منحصر به فرد خود را طلب می‌کند. البته مخاطبانی که سلیقه و ذوق شعر و ادبی داشته باشند و من امیدواریم دانشجویان ما قدر و منزلت جایگاه شعر و ادب را بیش از پیش بشناسند.

در ادامه این جلسه، شعرخوانی شاعران داخلی و خارجی با شعرخوانی عباس براتی‌پور آغاز شد که او یکی از سروده‌هایش را به همسران فداکار جانبازان تقدیم کرد.

پس از او فیض‌الله محموداف شاعر ازبک ضمن شعرخوانی در سخنانی گفت: شاعران پارسی گوی ماوراءالنهر در ترویج و گسترش زبان فارسی سهم زیادی داشته‌اند. من معتقدم هر شاعر پارسی‌گوی قبل از هر چیز معلم زبان فارسی است.

وی افزود: امروز مرزهای زبان فارسی بسیار توسعه یافته و منحصر به ایران نیست و به عنوان مثال بخش‌های بزرگی از ازبکستان پارسی‌گوی هستند و ما نزدیک به ۲۵۰ نفر شاعر پارسی‌گوی در ازبکستان داریم. البته مشوق ما در زمینه شعر و زبان پارسی، ایرانیان هستند و ملاک و میزان ما در این کار‌ها ایران است.

در ادامه رضا اسماعیلی شاعر به شعرخواینی پرداخت و او هم یکی از سروده‌هایش را به طاهره صفارزاده تقدیم کرد.

سپس طالب‌ کریم‌اف آذرخش، شاعر تاجیکستانی نیز به سفرش به شیراز اشاره کرد و از زادگاه حافظ و سعدی به عنوان شهر شعر و عشق یاد کرد. وی غزلی را که در زیارت حافظیه سروده بود قرائت کرد.

این برنامه با شعرخوانی حمیدرضا شکارسری ادامه یافت که او به قرائت چند رباعی و چند شعر نو پرداخت و سپس تُرگای شفق، مترجم ترکیه‌ای قطعه شعری از عصمت اوزل را برای حاضران در جلسه خواند.

سینا علی‌محمدی، قاسم مهدی، صادق رحمانی و پروفسور مقصود حسین جعفری شاعر پاکستانی، دیگر شاعرانی بودند که به ترتیب در این جلسه شعرخوانی کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز