خبرگزاری کار ایران

نادر قدیانی در واکنش به طرح خروج نشر از قانون نظام صنفی:

خروج نشر از قانون نظام صنفی غیرقانونی‌ست

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۰۳

قدیانی: خروج نشر از قانون نظام صنفی مغایر قانون نظام صنفی است و ما به زودی پیگیری‌های قانونی خود را از طریق مجلس انجام می‌دهیم.

ایلنا: نادر قدیانی(رئیس اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران) طرح خروج صنف نشر از شمول قانون نظام صنفی را مغایر با قانون دانست.
به گزارش خبرنگار ایلنا، قدیانی درباره طرح خروج مشاغل فرهنگی و نشر از شمول قانون نظام صنفی که اخیرآ در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، گفت: به نظر می‌رسد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، عملآ حوزه صنعت نشر به طور جدی در حیطه اختیارات امور صنفی نبود، اما ناشران پروانه نشر را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گرفتند و عضو اتحادیه ناشران می‌شدند. طبق قانون نظام صنفی، هیچ فردی نمی‌تواند در محلی کار اقتصادی انجام دهد و پروانه کسب نداشته باشد. همانطور که پرونده فعالیت فرهنگی توسط وزارت ارشاد تایید می‌شد.
او افزود: این قضیه مثل این است که مثلآ داروخانه‌ها را هم از اصناف بگیریم و به وزارت بهداشت بدهیم، در صورتی که داروخانه‌ها همانطور که پروانه کسب دریافت می‌کنند، پروانه دکترای داروساز را هم از جای دیگر می‌گیرند.
رئیس اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران تاکید کرد: این مسئله مغایر قانون نظام صنفی است و ما به زودی پیگیری‌های قانونی خود را از طریق مجلس انجام می‌دهیم.
قدیانی در ادامه درباره معافیت مالیاتی ناشرن و کتاب فروشان هم گفت: مسئله معافیت مالیاتی بسیار پیچیده است. من حدود ۳ ماه پیش با رئیس‌جمهوری دیدار داشتم و کپی اسناد دستور ایشان را که اوائل سال صادر کرده بودند و دستور داده بودند ماده ۱۵ و ۱۶ اجرا نشود را مجددآ ارائه کردم. در آن جلسه، رئیس‌جمهوری مجددآ دستور دادند که دریافت مالیات از ناشران و کتاب‌فروشان متوقف شود.
او افزود: مشخص نیست که چه مشکلی بر سر راه است که سازمان امور مالیاتی این معافیت را اعمال نمی‌کند. طی کارشناسی‌های انجام شده، اگر دولت بتواند مالیات تمام ناشران و کتاب فروشان را به طور کامل دریافت کند، به رقم ۱ میلیارد هم نمی‌رسد. هزینه‌ای که دولت برای به دست آوردن این ۱ میلیارد متحمل می‌شود خیلی بیشتر از این است که به صرفه باشد. اگر متولیان دارایی یک کار کار‌شناسی حرفه‌ای انجام دهند و از مشاوران صنعت نشر هم کمک بگیرند، مطمئنآ به همین نتیجه می‌رسند.
رئیس اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران نزدیک به ۸۵ درصد تولیدات کتاب کشور را در اختیار ۳۵۰ تا ۴۰۰ ناشر دانست و گفت: اگر از این تعداد ناشر حرفه‌ای حمایتی نکنیم، با این شرایط بحرانی پیش آمده، دیگر انگیزه‌ای برای آن‌ها باقی نمی‌ماند. در یک سال اخیر قیمت تمام کالا‌ها حداقل دو برابر شده است و دیگر اصناف کالای خود را با قیمت روز می‌فروشند، اما ناشران نمی‌توانند قیمت کالاهای خود را افزایش دهند. ما شغل حساسی داریم و خواهش ما از سازمان مالیاتی این است که به قضیه معافیت مالیاتی نگاه ویژه‌ای داشته باشد.
او درباره قیمت کاغذ و مشکلات آن گفت: من وضعیت کاغذ را بحرانی نمی‌دانم. خاطرم هست در زمان دفاع مقدس نزدیک به ۲۰ ماه به طور کلی کاغذ نداشتیم. الان کاغذ داریم و از لحاظ قیمت هم مثل سایر کالاهای دیگر است. اگر بپذیریم ارز مبادلاتی ما ۲۵۰۰ تومان است، می‌بینیم قیمت کاغذ هم منطقی است و قیمتی مثل سایر اقلام دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز