خبرگزاری کار ایران

جایگاه و اهمیت سفرنامه نگاری در ایران‌شناسی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۹۵

به مناسبت دومین سالگرد درگذشت زنده یاد استاد ایرج افشار؛ نشست «جایگاه و اهمیت سفرنامه نگاری در ایران‌شناسی» برگزار می‌شود.

ایلنا: مرکز پژوهشی میراث مکتوب با همکاری کتابخانه و موزۀ ملی ملک نشست «جایگاه و اهمیت سفرنامه نگاری در ایران‌شناسی» را در روز چهارشنبه ۱۶ اسفند سال جاری برگزار می‌کند.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهشی میراث مکتوب، این نشست به مناسبت دومین سالگرد درگذشت زنده یاد ایرج افشار و نظر به کوشش‌های بی‌دریغ وی در تحقیقات می‌دانی ایران برگزار می‌شود.
برنامه‌های این نشست شامل سخنرانی اساتید و پژوهشگران در حوزه ایران‌شناسی و سفرنامه نویسی، برپایی نمایشگاه سفرنامه‌های خطی و چاپی، بازدید از موزه آن کتابخانه، نمایش بخشی از فیلم چند سفر استاد است.
در این نشست حجت الاسلام و المسلمین رسول جعفریان با موضوع «سفرنامه‌های حج ایرانی منبعی ارزشمند برای شناخت آل رشید در عربستان»، سید علی آل داود با موضوع «نگاهی به گلگشت وطن ایرج افشار»، دکتر یوشیفوسا سه کی، پژوهشگر ژاپنی، با مقاله‌ای با عنوان «آخرین دیدار با استادم ایرج افشار»، دکتر محمدعلی موحد با موضوع «ابن بطوطه و اهمیت سفرنامۀ او از دیدگاه ایران‌شناسی»، دکتر محمد ابراهیم باستانی پاریزی با مقاله‌ای با عنوان «یک شمعک کوهی بر مزار ایرج افشار» و احسان شواربی دربارۀ «سفرنامه نویسی و بار‌شناسی ایران باستان» سخنرانی خواهند کرد.
نشست «جایگاه و اهمیت سفرنامه نگاری در ایران‌شناسی» روز چهارشنبه ۱۶ اسفند از ساعت ۳۰: ۱۵ تا ۱۸ در مؤسسۀ کتابخانه و موزۀ ملک واقع در خیابان امام خمینی (ره)، خیابان ملل متحد (باغ ملی)، مؤسسه کتابخانه و موزۀ ملی ملک برگزار می‌شود.
بازدید از موزه و نمایشگاه ویژۀ سفرنامه نگاری نیز از ساعت ۱۴: ۳۰ تا ۱۵: ۳۰ در حاشیۀ این نشست برگزار خواهد شد.
حضور در این مراسم برای عموم آزاد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز