خبرگزاری کار ایران

محمدکاظم مزینانی از تنهایی سوسک‌ها می‌گوید

کد خبر : ۵۳۴۹۱

«سوسک‌ها تنهایند» عنوان مجموعه شعری محمدکاظم مزینانی برای کودکان است که به زودی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود.

ایلنا: محمد کاظم مزینانی درباره مجموعه شعرش گفت: «سوسک‌ها تنهایند» شامل ۱۲ شعر برای گروه سنی «ج» است که می‌تواند مورد استفاده نوجوانان اواخر دوره دبستان و اوایل دوره راهنمایی هم باشد.
به گزارش ایلنا به نقل از حوزه هنری به نقل از سوره مهر، محمد کاظم مزینانی درباره این مجموعه شعر گفت: «سوسک‌ها تنهایند» شامل ۱۲ شعر برای گروه سنی «ج» است که می‌تواند مورد استفاده نوجوانان اواخر دوره دبستان و اوایل دوره راهنمایی هم باشد.
مزینانی افزود: شعرهایی که در این مجموعه آمده، بخشی از سروده‌های ۵، ۶ سال اخیر من بوده که در جایی چاپ نشده است.
او گفت: این مجموعه را به دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری تحویل داده‌ام و قرار است در قالب پروژه ادبی کودک این دفتر منتشر شود.
نویسنده «شاه بی‌شین» در خصوص آسیب‌شناسی ادبیات کودک و نوجوان توضیح داد: آثاری که در زمینه ادبیات کودک و نوجوان منتشر می‌شود بیشتر حال و هوای انتزاعی و تجریدی پیدا کرده است و نمی‌تواند نیاز‌ها، اقتضائات و انتظارات کودک و نوجوان امروز را پاسخ دهد.
مزینانی ادامه داد: با پیدایش زندگی مدرن و تحولات عصر و نسلی که در دهه‌های اخیر شاهد آن هستیم، اقتضائات و نیازهای جدیدی هم برای کودک و نوجوان آفریده شده است و ادبیات کودک و نوجوان باید بتواند به این نیاز‌ها و انتظارات پاسخ مناسبی بدهد.
این نویسنده و شاعر کشورمان در پایان گفت: فکر می‌کنم اگر ادبیات کودک و نوجوان به روز شود و پویایی خود را اثبات کند، تاثیرگذاری و مخاطب بیشتری خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز