خبرگزاری کار ایران

غزل‏‌های نیم‏‌قرن اخیر علیرضا طبایی در یک کتاب؛

«تندر، اما ناگهانی‏‌تر» منتشر می‌‏شود

asdasd

گزیده‏‌ای از غزل‏‌های چند دهه‌ی اخیر «علیرضا طبایی» همراه با غزل‏‌های منتشر نشده‏‌ی او در مجموعه‏‌ای با عنوان «تندر، اما ناگهانی‏‌تر» از وزارت ارشاد مجوز نشر دریافت کرده و در حال حاضر مراحل نهایی چاپ را طی می‏‌کند و به زودی توسط انتشارات «آوای کلار» منتشر خواهد شد.

ایلنا: گزیده‏‌ای از غزل‏های «علیرضا طبایی» به همراه تعدادی از غزل‏‌های تازه‌ی این شاعر منتشر می‏‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا طبایی با بیان اینکه گزیده‏‌ای از غزل‏‌های چند دهه‌ی اخیر همراه با غزل‏‌های منتشر نشده‏‌اش در مجموعه‏‌ای با عنوان «تندر، اما ناگهانی‏‌تر» از وزارت ارشاد مجوز نشر دریافت کرده، گفت: این کتاب مراحل نهایی چاپ را طی می‏‌کند و به زودی توسط انتشارات «آوای کلار» منتشر خواهد شد.

این شاعر افزود: «تندر، اما ناگهانی‏‌تر» دربر گیرنده‌ی حدود 80 غزل است که در فاصله‌ی سال‏‌های 1340 تا 1390 سروده شده‏‌اند. محتوای این غزل‏‌ها مسایل عاطفی و اجتماعی است که از زندگی انسان این روزگار وام گرفته‏‌ام و کوشیده‏‌ام تا مسایل و مشکلات مردم زمانه را با نگاهی هستی‏‌محور و نگرشی شاعرانه به تصویر بیاورم.

طبایی زبان این غزل‏‌ها را با زبان غزل کهن متفاوت دانست و تاکید کرد: در غزل‏‌های این مجموعه، می‏‌توان مسیر تحول و دگرگونی یا به سخنی دیگر، جای پای نوگرایی و تازه‏‌جویی غزل امروز را به روشنی دید. همچنین می‏‌توان آن را کارنامه‌ی من در عرصه‌ی غزل و غزل‌سرایی به حساب آورد.

او ادامه داد: در غزل‏‌های این مجموعه کوشیده‏‌ام تا ضمن پرهیز از درافتادن به ورطه‌ی تکرار و تحجرگرایی سنتی، از تندروی‏‌های متداولی که در چند دهه‌ی گذشته، گریبانگیر غزل شده، به دور بمانم.

از علیرضا طبایی تاكنون مجموعه‌های شعر «جوانه‌های پاییز» (پیروز، 1344)، «از نهایت شب» (بامداد، 1350)، «خورشیدهای آن‌سوی دیوار» (توس، 1360)، «شاید گناه از عینك من باشد» (آیینه‌‌ جنوب، 1385) و «مادرم؛ایران» (شادان، 1391) منتشر شده‌ است.

گفتگو از احسان رنجبران

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز