خبرگزاری کار ایران

برترین تصویرگری‌های کتاب کودک در بولونیا

کد خبر : ۵۸۶۱۹

پنجاهمین دوره نمایشگاه کتاب بولونیا میزبان نمایشگاهی از تصویرپردازی‌های کتاب کودک است و برترین تصویرگری‌های جهان را در یک مجموعه ارائه کرده است.

ایلنا: پنجاهمین دوره نمایشگاه کتاب بولونیا که از سال 1967 شروع به کار کرده و آثار تصویرگرانی از سراسر جهان را هر سال در نمایشگاه کتاب کودک بولونیا ارائه می‌کند، در کنار عرضه این آثار مکانی برای معرفی بهترین تصویرگران کتاب کودک و فروش امتیاز انتشار این آثار نیز هست.

به گزارش ایلنا به نقل از مهر، این نمایشگاه که از سال 1967 شروع به کار کرده و آثار تصویرگرانی از سراسر جهان را هر سال در نمایشگاه کتاب کودک بولونیا ارائه می‌کند، در کنار عرضه این آثار مکانی برای معرفی بهترین تصویرگران کتاب کودک و فروش امتیاز انتشار این آثار نیز هست.

آثار ارایه شده در این نمایشگاه توسط یک گروه داوری از متخصصان سراسر جهان انتخاب می‌شوند.

این نمایشگاه به ارایه برترین آثار تصویری از کتاب‌های داستانی و غیرداستانی که سال پیش در سراسر جهان منتشر شده‌اند، می‌پردازد. قرار است این آثار امسال توسط JBBY یعنی شورای کتاب کودک و نوجوان ژاپن پس از نمایشگاه بولونیا در چندین موزه کودک در ژاپن نیز به نمایش درآیند.

در نمایشگاه تصویرپردازی امسال بولونیا «کافه تصویرپردازان» نیز این امکان را فراهم آورده تا دست اندرکاران صنعت کتاب کودک دور هم بنشینند و به بحث و بررسی آثار منتشر شده بپردازند. بهترین نویسندگان، آثار هنری و ناشران از جمله موضوع‌هایی هستند که در این کافه درباره آنها صحبت می‌شود.

نمایشگاه تصویرگری کتاب کودک بولونیا امسال با 3147 شرکت کننده، 385 اثر از 77 تصویرپرداز را برای نمایش انتخاب کرده است. این در حالی است که امسال سوئد به عنوان کشور میهمان در این بخش حضور پررنگ‌تری دارد.

نمایشگاه کتاب کودک بولونیا 2013 از 25 تا 28 مارس 2013 (5 تا 8 فروردین) در ایتالیا دایر است. این نمایشگاه امشب به کار خود پایان خواهد داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز