خبرگزاری کار ایران

سومین کنگره شعر خلیج فارس در خوزستان برگزار می‌شود

کد خبر : ۶۳۱۵۱

همزمان با سومین جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس، سومین دوره کنگره شعر خلیج فارس در شهرستان هندیجان در استان خوزستان برگزار می‌شود.

ایلنا: سومین دوره کنگره شعر خلیج فارس در شهرستان هندیجان در استان خوزستان برگزار می‌شود.
به گزارش ایلنا به نقل از ستاد اطلاع رسانی سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس، سید لطف‌الله سپهر (دبیر سومین کنگره ملی شعر خلیج فارس) گفت: نخستین دوره کنگره شعر خلیج فارس به صورت استانی برگزار شد؛ اما از
سال دوم اجرای این کنگره شاهد برگزاری آن به صورت ملی هستیم.
وی افزود: سومین دوره کنگره ملی شعر (به دو زبان فارسی و عربی) خلیج فارس به میزبانی شهرستان هندیجان از استان خوزستان برگزار می‌شود.
وی، خلیج فارس را یکی از مهم‌ترین اوراق شناسنامه جغرافیای ایران اسلامی برشمرد و گفت: از آنجا که خلیج فارس نخستین مجموعه دریایی است که فرهنگ دریانوردی را در دنیا نهادینه کرد. بنابراین نیاز بود تا جشنواره‌ای با عنوان کنگره ملی شعر در حوزه خلیج فارس برگزار شود. این کنگره سالانه با استقبال گسترده‌ای در سطح کشور توسط شعرا و ادبا مواجه می‌شود.
سپهر افزود: امسال پنج هزار و ۹۴۵ اثر از ۷۳۲ شاعر و از ۱۳۸ شهرستان در حوزه‌های شعر کلاسیک، شعر سپید و شعر عربی از ۱۳۸ شهرستان به دبیرخانه سومین کنگره ملی شعر خلیج فارس ارسال شده است.
دبیر سومین کنگره ملی شعر خلیج فارس عنوان کرد: تاکنون آثار ارسالی که مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته‌اند از لحاظ محتوایی، فنی و فنون ادبی نسبت به آثار کنگره‌های شعر پیشین از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.
وی عنوان کرد: با توجه به اثرگذاری مثبت برگزاری این کنگره در سال‌»‌های گذشته و انعکاس مثبت آن از سوی رسانه ملی و رسانه‌های مکتوب انتظار می‌رود کنگره ملی شعر خلیج فارس امسال نیز در معرفی فرهنگ و تمدن ایران
اسلامی و خلیج همیشه فارس ایران موفق عمل کند.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان خوزستان اظهار کرد: این کنگره ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت بر روی اسکله بحرکان شهرستان هندیجان برگزار خواهد شد.
سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری خلیج فارس اول تا دهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ در سراسر کشور و مراسم پایانی آن در استان هرمزگان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز