خبرگزاری کار ایران

تازه­‌های نشرِ هونار رونمایی می­‌شوند

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۷۶

نشر هونار نخستین کتاب­‌های خود را تحت عناوین «وسوسه­‌های ناکوک» داستان­‌های کوتاهِ اِشا صدر اشکوری و «شناکردن در یخ» سروده‌­های امیرحسین اشکور را منتشر كرد.

ایلنا: نشر هونار یک مجموعه داستان و یک مجموعه شعر منتشر شده­‌اش را رونمایی می­‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ نشر تازه‌ تاسیس هونار؛ چندی پیش نخستین کتاب­‌های خود را تحت عناوین «وسوسه­‌های ناکوک» داستان­‌های کوتاهِ اِشا صدر اشکوری و «شناکردن در یخ» سروده‌­های امیرحسین اشکور را به چاپ رسانده، روانه­‌ی بازار کرده است.

مسوولان این انتشارات برای رونمایی از این دو کتاب، برنامه­‌ای را در گالری ایده ترتیب داده­‌اند که در این برنامه‌ی از اساتید ادبیات حضور خواهند داشت. این برنامه؛ جمعه 30 فروردین، از ساعت 16 الی 19 در گالری ایده؛ به آدرس خیابان خردمند شمالی، خیابان هیجدهم، شماره بیست و شش برگزار می­‌شود.

بخش­‌هایی از دو کتاب منتشر شده را در زیر می­‌خوانید:

مجموعه ­شعر «شناکردن در یخ» سروده‌­ی امیرحسین دانشور:

« باد

بر کلمات من می­پیچد

نور

خودکارم را بینا می­‌کند

برمی­‌خیزم

شعری می­‌گویم:

ای خون حل شده بر دریا
هیزم ریخته در آتش

صدایت را به من بده

تا از لبان تو

در گوش مرغ ماهی­‌خوار

دلتنگی را زمزمه کنم».

«وسوسه­‌های ناکوک» نوشته­‌ی اِشا صدراشکوری:

«...زلزله چیز عجیبی­ است. چشم باز می­‌کنی می­‌بینی وسط تپه­‌های گلی هستی که اول از همه سقف سفالی­اش را چیده‌اند. اما هنوز نمی­‌دانند اتاق­‌ها را چطور بسازند تا سقف برود بالا. آخر سقف خانه­‌ها باید بالاتر از سر و گردن باباها باشد. این بود که ما یک روز صبح پا شدیم و دیدیم سقف­‌ها را روی زمین چیده­‌اند و همه توی سرشان می­‌زنند. نگفتم زلزه چیز عجیبی­‌ است؟ همه می­‌زدند توی سرشان و پرتقال خونی می­‌خوردند. امان از دست این آدم بزرگ­‌ها.»

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز