خبرگزاری کار ایران

مدیر انتشارات توس در گفتگو با ایلنا:

نمایشگاه کتاب؛ هر سال دریغ از پارسال!

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۵۴

محسن باقرزاده: نمایشگاه کتاب امسال که هنوز نیامده، اما در سال‌های گذشته چیزی که دیدیم این بوده که هر سال دریغ از پارسال.

ایلنا: انتشارات «توس» با چند عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب حاضر خواهند بود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، باقرزاده از چاپ بخش دوم جلد ۱۰ «تاریخ هخامنشیان» و حضور آن در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: جلد ۱۱ این مجموعه هم آماده‌ی انتشار است و در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود. همچنین ۸ جلد از مجموعه آثار «سید حسن تقی‌زاده» هم در نمایشگاه حاضر خواهند بود.
او افزود: چندین جلد از آثار «جلال ستاری» هم برای دریافت مجوز تجدید چاپ به وزارت ارشاد فرستاده شده که هنوز مجوز آن‌ها صادر نشده است. البته این آثار مشکلی برای مجوز ندارند، اما به هر حال صدور مجوزهای تجدید چاپ از سوی وزارت ارشاد هم طول می‌کشد و با اینکه قبلآ کتاب‌ها بررسی شده، باز هم با آن‌ها ریزبینانه برخورد می‌شود.
این ناشر درباره‌ی دلیل کاهش آثار ارائه شده‌ی خود در نمایشگاه این دوره توضیح داد: به دلایل مختلفی وضعیت به این ترتیب است؛ کسادی بازار خرید و فروش کتاب و هم گرانی کاغذ و مشکلاتی از این دست باعث ایجاد این وضعیت شده است.
باقرزاده در خصوص استقبال و فروش نمایشگاه کتاب امسال و وضعیت آن با توجه به مشکلات اقتصادی اخیر گفت: نمایشگاه امسال را که هنوز ندیده‌ایم و نمی‌دانیم چه روندی در پیش است، اما در سال‌های گذشته چیزی که دیدیم این بوده که هر سال دریغ از پارسال.
مدیر انتشارات توس ادامه داد: در جایی از قول رئیس اداره کتاب خواندم که در سال ۹۱، ۴۰ هزار عنوان کتاب چاپ اول در کشور داشتیم. من نمی‌دانم این کتاب‌ها چیست و این آثار توسط چه کسی منتشر شده‌اند، اما بالاخره اگر در بسیاری از این کتاب‌ها اثر مهم و قابل توجهی وجود داشت، حتمآ بازتاب داشت و بالاخره مشخص می‌شد، اما در عمل نمی‌بینیم که این تعداد اثر منتشر شده حضور خاصی در بازار كتاب داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز