خبرگزاری کار ایران

احمدی‌نژاد در افتتاح نمایشگاه كتاب:

امروز اطلاعات به روی همه باز شده است

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۶۲

جهالت‌ها، تعصبات، خودخواهی‌ها، توسعه‌طلبی‌ها و برتری طلبی‌ها مانع از تعامل آحاد انسانی شده و دلیل تمامی این رفتار‌ها جهل است/ بشر برای رسیدن به سعادت به بمب اتم و سلاح کشتار جمعی و اشغالگری نیاز ندارد.

ایلنا: محمود احمدی‌نژاد(رئیس جمهور) معتقد است که امروزه اطلاعات به روی همه باز شده و با استفاده از تکنولوژی جدید همگان می‌توانند فضایی برای تبادل دانش و آگاهی داشته باشند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود احمدی‌نژاد عصر امروز(10 اردیبهشت) در مراسم افتتاح بیست و ششم نمایشگاه بین‌المللی کتاب با اشاره به دلایل خلقت انسان گفت: انسان خلق شد تا در این عالم با سعادت و عزت زندگی کند و امنیت، رفاه و حقیقت انسان بودن را تجربه کند.
وی ادامه داد: ۱۰ هزار سال از عمر انسان در زمین می‌گذرد اما این ماموریت و هدف از خلقت هنوز محقق نشده است زیرا سعادت انسان در تعامل با یکدیگر و در همگرایی و همدلی و پیگیری هدف مشترک که‌‌ همان سعادت بشری است، امکان پذیر است.
وی ادامه داد: جهالت‌ها، تعصبات، خودخواهی‌ها، توسعه‌طلبی‌ها و برتری طلبی‌ها همه این‌ها مانع از تعامل آحاد انسانی شده است و دلیل تمامی این رفتار‌ها جهل است.
وی ادامه داد: اگر ما خودخواهی، تعصبات و برتری طلبی‌ها را برداریم آنچه می‌ماند حقیقت طلبی خالص است و این حقیقت‌طلبی به دنبال خود صلح جویی، مهربانی و همگرایی را دارد.
رئیس جمهور افزود: حقیقت انسان‌ها یکی است و همه بر یک حقیقت خلق شده‌اند و آن فطرت خدایی است. ظرفیت کمال یافتن و انسانی زیستن در تک تک آدم‌ها گذاشته شده است.
وی ادامه داد: راه دستیابی به تمامی این‌ها یعنی حقیقت طلبی و کمال یافتن از طریق دانایی است. اگر کسی بداند که راه سعادت انسان خدمت و فداکاری به جامعه بشری است؛ دیگر سلطه‌جویی نمی‌کند. اگر کسی جایگاه حقیقی انسان را بشناسد به پستی تن نمی‌دهد.
وی ادامه داد: همه موانع و همه مشکلات ناشی از جهل است و راه عبور از آن دانش و دانایی است.
وی ادامه داد: امروز بشریت برای رسیدن به سعادت به بمب اتم و سلاح کشتار جمعی و اشغالگری نیاز ندارد. برای رسیدن به امنیت بین‌الملل لازم نیست مسابقه تسلیحاتی؛ ثروت ملت‌ها را ببلعد و فقر را نهادینه کند زیرا رسیدن به سعادت از طریق تعامل اندیشه‌ها و دلهاست و امروز جامعه بشری نیازمند معرفت علم و دانایی است.
وی با اشاره به اهمیت کتاب در دوره حاضر گفت: هر دانایی زمانی می‌تواند در دل و جان جای گیرد که مکتوب شود و تثبیت شود. کتاب بهترین ظرف تثبیت و انتقال دانایی و تعامل فکر‌ها و جان‌هاست و یک محیط بی‌انتها و یک فضای امن برای همگرایی بین انسان‌ها و زدودن تعصبات و عوامل واگرایی است.
وی افزود: جهان زمانی به سعادت می‌رسد که بیشترین سرمایه در این عرصه باشد و امروز نیز یک میل عمومی و گرایش عظیم برای عبور از مرزهای غیرواقعی که بین انسان‌ها فاصله می‌اندازد، وجود دارد.
وی ادامه داد: امروز مطالبات فکری سر باز کرده است و گردش اطلاعات و باز شدن فضای اطلاعات بین همگان امکان ارتباط و تبادل اندیشه را به وجود آورده‌است تا همه بتوانند تبادل اندیشه کنند و ماموریت رسیدن به جامعه را هم فراهم کنند.
احمدی‌نژاد ادامه داد: نمایشگاه کتاب یک نشانه از عزم ملت ایران برای رسیدن به قله‌های سعادت بشری است زیرا فصل مشترک ایران با سایرین در دنیا علم و اندیشه و دانایی است و امروز همین مسیر را دنبال می‌کند. به امید روزی که انسان‌ها در پرتو انسان کامل تمام روابط خود را براساس حقیقت انسانی و دانش، تجربه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز