خبرگزاری کار ایران

عضوگیری فراگیر اتحادیه ناشران مسلمان از خردادماه آغاز می‌شود

کد خبر : ۷۰۴۷۱

اتحادیه جهانی ناشران مسلمان از خردادماه امسال به‌طور رسمی عضوگیری فراگیر خود را آغاز خواهد کرد.

ایلنا: علی زارعی نجفدری(دبیرکل اتحادیه جهانی ناشران مسلمان) با بیان این مطلب گفت: روزهای 22 و 23 اردیبهشت‌ماه نخستین نشست اجرایی اتحادیه جهانی ناشران مسلمان در تهران برگزار می‌شود که در این نشست آیین‌نامه عضوگیری فراگیر اتحادیه به تصویب خواهد رسید.

به گزارش ایلنا، وی افزود: در حال حاضر پیش‌نویس عضوگیری فراگیر اتحادیه آماده شده که در آن حق عضویت سالیانه اعضا و شرایط عضویت ذکر شده و پس از رأی‌گیری و اخذ نظرات اعضای شورای اجرایی، به تصویب خواهد رسید.

زارعی نجفدری ادامه داد: اتحادیه جهانی ناشران مسلمان تاکنون به‌صورت محدود و براساس شرایط خاصی اقدام به اعطای عضویت به برخی ناشران مسلمان از کشورهای مختلف دنیا کرده است که امیدواریم با تصویب نهایی آیین‌نامه عضوگیری فراگیر در شورای اجرایی، از خردادماه سال جاری اقدام به ثبت‌نام اعضای جدید خواهیم کرد.

زارعی نجفدری گفت: بر اساس اساسنامه اتحادیه جهانی ناشران مسلمان، شورای اجرایی اتحادیه متشکل از 15 عضو است که یک عضو آن را دبیرکل و رئیس شورای اجرایی اتحادیه تشکیل می‌دهد.

دبیرکل اتحادیه جهانی ناشران مسلمان افزود: بر اساس اساسنامه اتحادیه، وظایف شورای اجرایی اتحادیه عبارتند از: اجرایی نمودن اهداف اساسنامه و مصوبات مجمع عمومی، تصویب قواعد، مقررات و آیین‌نامه‌های مورد نیاز اتحادیه، بررسی و تصویب تقاضای عضویت متقاضیان، بررسی و تأیید نامزدهای پست دبیركل اتحادیه بر اساس پیشنهاد كشور میزبان، تدوین و تصویب برنامه و بودجه سالانه اتحادیه، تنظیم پیش‌نویس دستور كار جلسات مجمع عمومی و....

وی اظهار داشت: اعضای شورای اتحادیه ناشران مسلمان هر سه سال یکبار با برگزاری مجمع عمومی اتحادیه جهانی ناشران مسلمان انتخاب خواهند شد.

درحال حاضر اعضای نخستین شورای اجرایی اتحادیه جهانی ناشران مسلمان از کشورهای الجزایر، کانادا، مصر، سنگال، جمهوری اسلامی ایران، سریلانکا، افغانستان، اندونزی، لبنان، ترکیه، برزیل و آذربایجان هستند.

نخستین نشست شورای اجرایی اتحادیه جهانی ناشران مسلمان صبح روز یکشنبه 22 اردیبهشت‌ماه در تهران کار خود را آغاز خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز