خبرگزاری کار ایران

تمبر دستاوردهای شهرداری در حوزه کتاب رونمایی شد

کد خبر : ۷۰۶۱۵

مراسم رونمایی تمبر دستاوردهای شهرداری تهران در حوزه توسعه کتاب و کتابخوانی در فرهنگسرای کتاب برگزار شد.

ایلنا: فرهنگسرای كتاب عصر چهارشنبه(18 اردیبهشت) میزبان مراسم رونمایی از کتاب «تاریخچه کتاب و کتابخانه‌ها در ایران»، کتاب «سند توسعه کتاب و کتابخوانی»، مجموعه کتاب‌های لئو لیونی و تمبر دستاوردهای شهرداری تهران در حوزه کتاب و کتابخوانی از سال 85 تا 92 بود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، در این مراسم امیر خوراکیان گفت: تمبری که امروز رونمایی می‌شود نمادی از دستاوردهای مدیریت شهری تهران و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در حوزه كتاب و كتاب‌خوانی است.
وی اظهار داشت: چند شاخص در این تمبر پیش‌بینی شده است. نخست این‌كه این طرح نمادی از 337 كتابخانه‌ای است كه در شهر تهران وجود دارد و با مدیریت شهرداری تهران اداره می‌شود. در سال 82 ما تنها 38 كتابخانه در شهرداری تهران داشتیم و امروز افتخار مدیریت شهری تهران این است كه 337 كتابخانه دارد و در بیش از 220 كتابخانه در این میان،‌بخشی برای كودك و نوجوان در نظر گرفته شده است.
خوراكیان ادامه داد:‌ این تمبر همچنین نمادی از چهار دوره برگزاری فرهنگسرای كتاب است كه در 20 غرفه، انواع خدمات شهرداری در حوزه كتاب را معرفی می‌كند. این تمبر نمادی از پروژه باغ كتاب نیز هست كه از افتخارات مدیریت شهری تهران است و در زمینی با مساحت 11 هكتار در دست اجراست و در آستانه افتتاح آن هستیم.
وی تاكید كرد: باغ كتاب تهران پدیده‌ای در عرصه فرهنگی به‌ویژه كتاب خواهد بود و از افتخارات جمهوری اسلامی ایران محسوب خواهد شد.
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: تاكنون بیش از 140 كتاب اتوبوس با تیراژی بیش از 50 هزار نسخه در 2000 اتوبوس در تهران توزیع شده است. 50 عنوان كتاب مترو با تیراژ پنج هزار نسخه نیز در مترو توزیع می‌شود.
وی گفت: ‌تمبر دستاوردهای شهرداری تهران در حوزه توسعه کتاب و کتابخوانی همچنین نمادی از برگزاری 10 دوره نمایشگاه یاد یار مهربان است كه در آخرین دوره آن بیش از 30 میلیارد كتاب به كتابخانه‌های مدارس اهدا شد.
خوراكیان ادامه داد: ‌این تمبر با همه كوچكی، ‌نمادی از بزرگ‌ترین فعالیت‌ها در حوزه كتاب است و امیدواریم یادگاری پسندیده باشد كه در عرصه فرهنگ و هنر ثبت می‌شود.
در ادامه این مراسم تمبر دستاوردهای شهرداری تهران در حوزه توسعه کتاب و کتابخوانی توسط امیر خوراكیان، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدهادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و آقاجانی معاون امور پستی منطقه 15 تهران رونمایی شد. ایازی پس از رونمایی، مهر پست را روی ماكت این تمبر زد و در كنار امضایش، روی آن نوشت: «به امید توسعه هرچه بیشتر كتابخانه‌های كشور عزیزمان.» خوراكیان نیز ماكت این تمبر را با نوشته «کتاب غذای روح انسان است» امضا كرد و سپس كتاب «سند توسعه کتاب و کتابخوانی» توسط وی و ایازی رونمایی شد.
در ادامه مراسم، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار داشت: ما شاهد توسعه مسائل فرهنگی در سطح شهر به‌ویژه در حوزه کتاب هستیم. 50 کتابخانه به‌صورت شبانه‌روزی برای استفاده دختران و پسران دانشجو در سطح تهران مشغول به فعالیت‌اند و در آینده نزدیک نیز بزرگ‌ترین مجموعه کتاب در سطح منطقه با عنوان «باغ کتاب» افتتاح می‌شود.

ایازی افزود: باید شاهد توسعه روزافزون کتابخانه‌ها در شهر تهران باشیم.‌ باید فضایی را ایجاد کنیم تا همه اقشار جامعه بتوانند از کتاب بهره‌مند شوند و در این راستا نیز یکی از برنامه‌های جدی شهرداری تهران، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی است و خوشبختانه بخشی از این كار توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران انجام شده است.
وی همچنین گفت: كتاب «سند توسعه کتاب و کتابخوانی» یك سند راهبردی در حوزه کتاب و کتابخوانی است تا بر مبنای آن مشخص باشد چه اقداماتی باید در این حوزه انجام دهیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز