خبرگزاری کار ایران

مناجات امیرالمومنین به خط ملک‌زاده به موزه ملی ملک اهدا شد

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۹۴

استاد مجتبی ملک‌زاده(خوش‌نویس بنام معاصر) نذر خود به امام رضا علیه‌السلام را با اهدای مناجات حضرت امیرالمومنین به موزه ملی ملک ادا كرد.

ایلنا: مجتبی ملک‌زده از خوش‌نویسان بنام معاصر در اقدامی نیک‌اندیشانه و با هدف گسترش معرفت اهدا و وقف آثار هنری و تاریخی، مناجات حضرت امیرالمومنین علی(ع) به نثر و به خط شکسته که با نیت نذر برای امام رضا علیه‌السلام کتابت کرده است، به کتابخانه و موزه ملی ملک زیر نظر آستان قدس رضوی، اهدا کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، این قطعه خوش‌نویسی برای نخستین بار به خط شکسته به وسیله این هنرمند کرمانی در 12 سطر در سال 1391 خورشیدی کتابت شده است.

مجتبی ملک‌زاده درباره ویژگی‌های این اثر فاخر هنری می‌گوید: در کتابت مناجات حضرت امیرالمومنین (ع) به نثر، که در مجموعه‌های ادعیه وجود داشته است، کوشیده‌ام تا اندازه زیادی از پیچ‌وتاب‌های خوش‌نویسی دوری کنم تا در خواندن و قرائت متن آسانی پدید آید. همچنین دوری از اتصالات مکرر و ترکیبات پیچیده، از دیگر ویژگی‌های این قطعه خوش‌نویسی به شمار می‌آید.

این خوش‌نویس درباره چگونگی خلق اثر یادآور می‌شود: چندی پیش نذر کرده بودم که یک مناجات منثور از امیرالمومنین علی علیه‌السلام را کتابت و به آستان امام رضا علیه‌السلام تقدیم کنم. البته چند سال پیش نیز یک مناجات منظوم را به شکل مرقع و تذهیب شده با جلد لاکی گل و مرغ نوشتم و به کتابخانه آستان قدس پیشکش کردم. سال گذشته که خوش‌نویسی مناجات منثور به پایان رسید، برای تقدیم این اثر به آستان مبارک امام رضا علیه‌السلام، تصمیم گرفتم آن را کتابخانه و موزه ملی ملک که از موقوفات و متعلقات آستان قدس رضوی به شمار می‌آید اهدا کنم.

ملک‌زاده می‌افزاید: کتابخانه و موزه ملی ملک از ملحقات آستان قدس رضوی است و به نظرم، یکی از بهترین و پرکارترین موزه های ایران به شمار می‌آید و چه جایی بهتر از موزه ملی ملک که این اثر در آنجا نگهداری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز