خبرگزاری کار ایران

انتقاد تند وزیر ارشاد از رسانه‌های منتقد نمایشگاه كتاب؛

برخی رسانه‌ها و مطبوعات؛ تنها نمایشگاه را تخریب کردند

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۲۶

سیدمحمد حسینی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از وجود خبرنگاران، رسانه‌ها و مطبوعاتی که با تکیه به حرف رسانه‌های خارجی، درصدد تخریب و تخطئه‌ی نمایشگاه کتاب امسال برآمدند، ابراز تاسف کرد.

ایلنا: مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران، صبح امروز؛ سه‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه با حضور سیدمحمد حسینی؛ وزیر ارشاد، علی اسماعیلی؛ سرپرست معاونت امور فرهنگی، منصور واعظی دبیركل نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور، محمد عظیمی؛ مدیر موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و مسوولان کمیته‌های مختلف نمایشگاه کتاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در مراسم تجلیل از دست اندرکاران بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ضمن تقدیر از روسای کمیته‌های مختلف نمایشگاه و همچنین علی اسماعیلی سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارتخانه و رئیس نمایشگاه کتاب؛ درمورد جناح‌گیری برخی از رسانه‌های داخلی و خارجی بر علیه‌نمایشگاه کتاب اظهار نظر کرد.

وی با اشاره به برخی از رسانه‌ها که از ابتدای برگزاری نمایشگاه کتاب دست به انتقاد و اطلاع رسانی زدند، گفت: من از منتقدان دلسوز تشکر می‌کنم چراکه هیچ کس نمی‌تواند بگوید نمایشگاه امسال بدون نقص برگزار شد. حتی آن دسته از کسانی که از سر عیب جویی و تخریب دست به انتقاد زدند، اگر انتقاداتشان وارد باشد پذیرای آنها هستیم.

وی با گلایه از برخی رسانه‌ها و مطبوعات داخلی که تنها درصدد تخریب و تخطئه نمایشگاه بیست و ششم بودند، اظهار داشت: اما بعضا مطالبی را در رسانه‌ها و مطبوعات می‌دیدیم که پایه و اساس نداشتند و پذیرش این حرف‌ها برای ما سخت است. این دسته رسانه‌ها تنها دنبال تضعیف هستند و متاسفانه حرف‌های رسانه‌ها و شبکه‌های خارجی نظیر بی بی سی در جهت زیر سوال بردن فعالیت‌های برگزارکنندگان نمایشگاه استناد می‌کردند.

حسینی ادامه داد: متاسفم که گویا برخی از رسانه‌ها سوگند خورده‌اند که نقاط قوت را نادیده بگیرند. اینها حسابشان جداست شاید خودشان را روشن فکر بدانند اما در واقع دچار خودبینی هستند و در تفکر مثل دیکتاتورها برخورد می‌کنند. ما امیدی به آنها نداریم اما متاسفیم که در کشور خودمان شاهد چنین افراد و چنین رسانه‌هایی هستیم.

وزیر ارشاد با اشاره به یکی از موارد پیش آمده در ایام نمایشگاه گفت: مثلا یک خبرنگار آمد و در مورد حذف دو کتاب از نمایشگاه امسال خبر گرفت و من از آنجایی که نمی‌توانم به متن بیش از 200 هزار کتاب اشراف داشته باشم به او گفتم که ما باید به مساله رسیدگی کنیم. بعد این خبرنگار می‌رود و با مسئول دیگری صحبت می‌کند و ایشان می‌گویند این کتاب‌ها هیچ مشکلی ندارند و همین مساله باعث می­‌شود که رسانه‌های خارجی بگویند که در کلام مسئولین نمایشگاه کتاب تناقض وجود دارد.

سیدمحمد حسینی ضمن بیان این مطلب که فعالیت‌هایی از این دست در واقع نشان دهنده عجز رسانه‌ها و مطبوعات مخالف هستند، رسانه‌ها و مطبوعات داخلی را به رعایت انصاف و عدالت دعوت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آمارهای ارائه شده در مورد نمایشگاه بیست و ششم گفت: آمارها از عملکرد نمایشگاه امسال به صورت روشن اعلام شده است و کسانی که مایلند به پژوهش و نقد در مورد آن بپردازند می‌توانند از آمارهای موجود استفاده کنند.

وزیر ارشاد همچنین خاطرنشان کرد: نمایشگاه اگر بخواهد حرکتی رو به جلو داشته باشد باید سال به سال برگزار شود و هیچ وقفه‌ای در این باره مقبول نیست. به عبارت دیگر از همین حالا باید برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های نمایشگاه کتاب آغاز شود تا در ادامه زمام امور به فرد بعدی سپرده شود.

حسینی ضمن بیان این مطلب که مسئولان تا آخرین لحظه که در سمت‌هایشان هستند باید مسئولیت خود را به درستی انجام دهند، گفت: خوشبختانه در طول این روزها نمایشگاه کتاب امسال مورد تقدیر و تمجید مسئولان کشور از جمله 170 نماینده مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است. این تعریف و تمجیدها کار ما را سخت می‌کند چراکه ما معتقد نیستیم که همین سطح از نمایشگاه کفایت می‌کند. به اعتقاد ما باید از تجربیات پیشین همچنین از نمایشگاه‌های خارجی استفاده شود.

وی افزود: نمایشگاه کتاب تهران نیز باید مانند نمایشگاه‌های خارجی برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌هایش در طول سال انجام شود و به موقع جلسات و برنامه‌ها با ذکر زمان برگزاری شان از پیش از زمان برگزاری نمایشگاه اطلاع رسانی شود. نباید هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های لازم را به لحظات آخر موکول کنیم. امیدوارم آقای اسماعیلی و همکارانشان این نکته را در نظر داشته باشند که کار ما تعطیلی‌بردار نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به همکاری و تعامل سازمان ها و نهادهای دیگر با نمایشگاه کتاب گفت: چه خوب می‌شد اگر تمام دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در راستای برگزاری نمایشگاه کتاب به نحو احسن با وزارت ارشاد همکاری می‌کردند مثلا مساله برنامه‌ریزی و هماهنگی درخصوص نمایشگاه کتاب را به دفتر رفاهی خود می‌سپردند تا بخش مسئولیت‌های ارشاد مثل اطلاع‌رسانی و ارائه بن کتاب کم می‌شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز