خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد در پاسخ به منتقدان اعلام کرد:

از امکانات دولت برای حمایت از جلیلی استفاده نمی‌کنم

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۹۱

وزیر فرهنگ و ارشاد که بعد از حضور در برخی از نشست‌های ستادی سعید جلیلی؛ کاندیدای ریاست جمهوری حضور داشته، در پاسخ به منتقدان حضور خود را بدون استفاده از امکانات و جایگاه دولتی خود عنوان کرده و اعلام کرد که به سعید جلیلی مشاوره فرهنگی می‌دهد.

ایلنا: سیدمحمد حسینی(وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) در حاشیه برگزاری نشست خبری کنگره ملی صائب تبریزی و شعر اخلاق نسبت به انتقاد بعضی از منتقدان درمورد حضور پیدا کردن وی در ستاد انتخاباتی سعید جلیلی اعلام موضع کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی در این‌باره گفت: آنچه مهم است این است که دولت به شکل یکپارچه نمی‌تواند از یک کاندیدای خاص حمایت کند اما هرکسی در دولت می‌تواند نظرات شخصی خودش را داشته باشد. بر این اساس حتی پیش از انتخابات دوم خرداد سال 76 نیز بخشی از دولت از ناطق نوری رسما حمایت کردند و عده‌ای هم از آقای محمد خاتمی.

وی در دفاع از عملكرد خود گفت: حتی خود آقای خاتمی نیز در آن دوره عضو مجمع روحانیون مبارز بود و پس از اینکه به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد نیز در جلسات این مجمع حضور پیدا می‌کرد. بنابراین این اتفاق جدیدی نیست و حتی شخص رئیس جمهور نیز می‌تواند از یک کاندیدای خاص حمایت کند؛ درست مثل امام جمعه شهرها و شهرستان‌های مختلف.

وی تاکید کرد: آنچه مهم است این است که نباید در مسیر حمایت از یک کاندیدای خاص از امکانات دولتی استفاده شود.

حسینی ضمن ابراز تعجب و انتقاد به برخی از حقوقدانان که طی چند روز اخیر وی را مورد انتقاد قرار دادند، خاطر نشان کرد: عجیب است برخی حقوقدانان ذره بین به دست گرفته‌اند و فعالیت‌های ما را مورد انتقاد قرار می‌دهند زیرا اولا این اولین باری نیست که این اتفاق می‌افتد و ثانیا چه ایرادی دارد که یک مقام دولتی به شکل شخصی از یک کاندیدا حمایت کند.

وی ضمن بیان این مطلب که اتفاقا حضور شخصی سمت‌های دولتی و حکومتی در انتخابات می‌تواند باعث افزایش شور و هیجان انتخابات شود، درحالی كه باز بر حضور خود در تعطیلات را در چنین مراسمی مورد تاكید قرار می‌داد، توضیح داد: من در روز جمعه به عنوان دبیرکل کانون دانشگاهیان انقلاب اسلامی در یکی از نشست‌های یکی از کاندیداها شرکت کردم و صحبت‌هایشان را گوش دادم. هرکسی در اوقات فراغت خود می‌تواند فعالیت‌های شخصی خودش را داشته باشد. ما که نظامی نیستیم که از حضور در چنین نشست‌هایی منع شده باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا به عنوان مشاور فرهنگی سعید جلیلی فعالیت می‌کند یا نه؟  اظهار داشت: مطابق جمع بندی‌های کانون دانشگاهیان انقلاب اسلامی قرار است ایران به عنوان یک عضو از یک کانون و همچنین دبیرکل آن در زمان‌های فراغت خود به آقای سعید جلیلی کمک کند.

وی همچنین در پایان سخنانش یادآوری کرد: استفاده نکردن از جایگاه و سمت‌های مختلف در راستای حمایت از یک کاندیدای خاص، تنها به قوه مجریه محدود نمی‌شود بلکه همه قوا و نهادها و سازمانی مختلف نیز باید از به کار گرفتن امکانات و موقعیت‌های خود برای حمایت از یک کاندیدا پرهیز کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز